• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Liefde & gelato RECENSIE

Liefde en Gelato van Jenna Welch is een boek waarin twee liefdesgeschiedenissen met elkaar verweven zijn. Lina´s eigen verhaal en dat van haar overleden moeder. Door de fijne schrijfstijl leest het boek erg gemakkelijk weg. Je zou verwachten dat het boek erg zwaar zou zijn, aangezien het boek gaat over het verlies van een ouder. Iets dat erg heftig is, maar de zoektocht van Lina en Ren maakt het verhaal luchtig. De boodschap die de schrijfster wil overbrengen is dat er altijd hoop is. Er komen in het leven nieuwe dingen op je pad die het het leven allemaal weer waard maken. Verder beschrijft Jenna Welch de toeristische plekken in Florence zo goed, dat je jezelf in Toscane waant. Alsof je net terugkomt van een bezoekje aan Italië!

Lina is een lief personage dat, ondanks haar verdriet, anderen niet wilt kwetsen. Ze is erg dapper en avontuurlijk en dat zie je terugkomen in haar zoektocht naar antwoorden met Ren. Dit maakt het boek, ondanks het zware onderwerp, luchtig. Jenna Welch heeft er een echt feel good verhaal van weten te maken.

Toch zijn er twee minpuntjes. Na het lezen van de achterflap krijg je het idee dat het een romantisch verhaal gaat worden in een prachtige Italiaanse setting. Persoonlijk doet de keuze voor de militaire begraafplaats als Lina’s nieuwe woonplaats hier afbreuk aan. Al is de keuze hiervoor later wel te begrijpen. Daarnaast wordt Lina’s vader als een gemene man afgeschilderd in het boek, wat zorgt dat je niks met hem te maken wilt hebben. En je je dus niet aan dit personage kan binden.

Liefde en Gelato is een prachtig verhaal over verlies, liefde en vriendschap dat je meeneemt in vakantiesferen. Maar wees opgepast! Tijdens het lezen van het boek krijg je steeds meer het verlangen naar pizza, ijs en een last minute trip naar Italië.

Liefde & gelato

1  2  3  4  5

Naar Italië ga je voor liefde en gelato, maar soms vind je meer dan dat...

Lina brengt de zomer door in Toscane, maar aanvankelijk is ze niet erg in de stemming voor de Italiaanse zon en het prachtige landschap. Eigenlijk is ze er alleen maar omdat het haar moeders laatste wens was dat ze naar Italië zou gaan om haar vader te leren kennen. Maar welke vader laat nou zestien jaar lang niets van zich horen? Alles wat ze wil is zo snel mogelijk weer naar huis gaan.
    Maar dan krijgt ze een dagboek in handen, waarin haar moeder schrijft over haar tijd in Italië én haar geheime liefde. Vanaf de eerste pagina is Lina gefascineerd en wil ze de geheimen van het dagboek ontrafelen. Daarvoor heeft ze wel wat Italiaanse hulp nodig. Enter buurjongen Lorenzo...