Sprakeloos RECENSIE

Chloe is journaliste en woont samen met haar filosofische vriend, Alex. Hij gelooft dat taal de bron is van alle leugens, dus Chloe en hij praten nooit met elkaar. Voor hun omgeving is dat erg vreemd, maar zij vinden het prima. Ze communiceren alleen op non-verbale manieren, zoals post-its, gebaren en gezichtsuitdrukkingen. Maar wanneer Chloe betrokken raakt bij de moord op een meisje, door een foto uit haar toestel, wil ze niets liever dan de stilte doorbreken. Alex weigert nog steeds te praten en ze snapt niet waarom. De vragen blijven bij haar opkomen. Chloe is vastbesloten dit mysterie op te lossen, maar weet niet wie ze daarbij nog kan vertrouwen.

Sprakeloos is het spannende debuut van Anne Nicolai. De opbouw van het boek zit steengoed in elkaar. Het boek opent met een proloog, waardoor je meteen in het verhaal zit. Vervolgens word je door het hele boek nieuwsgierig gemaakt en regelmatig op het verkeerde been gezet. Het verhaal is geschreven in twee verschillende verhaallijnen, die slim met elkaar zijn verbonden. Pas tegen het einde van het boek valt alles op zijn plaats.

Door de prettige en aannemelijke schrijfstijl van Anne Nicolai, lees je dit boek razendsnel uit. De bijzondere relatie tussen Chloe en Alex geeft het verhaal een unieke twist, waardoor het zich onderscheidt van andere thrillers. Sprakeloos is zeker een aanrader voor iedereen die zin heeft in een vlot en spannend verhaal.

Wat vind jij van thrillers?

Sprakeloos

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Chloe werkt als journaliste bij een dagblad en ze woont samen met Alex, een filosoof. Alex is ervan overtuigd dat taal de bron is van alle leugens, daarom spreken ze niet met elkaar. Alleen het hoognodige communiceren ze via Post-its. Dit werkt prima, totdat Chloe een oude camera koopt waar een foto in staat van een vermoord meisje. Een reeks onverklaarbare gebeurtenissen volgt. Chloe beseft dat als ze dit mysterie wil oplossen spreken goud is...

• Woorden van Timo - Tialda Hoogeveen

• Slag of stoot - Meghan Quinn