Recensie: Val RECENSIE

Val verteld het verhaal van Liv en Sofia, twee beste vriendinnen die in hun jeugd veel hebben meegemaakt. Sofia woont in New York, maar heeft nog steeds goed contact met Liv. Beide dames hebben een gezamenlijke hobby, namelijk Urban climbing. Liv en Sofia hebben afgesproken dat Liv ook in New York naar de high school van Sofie zou gaan, maar dat gebeurt er iets vreselijks: Sofie overlijdt na een ongeluk. Liv heeft het gevoel dat het niet zomaar een ongeluk is en gaat in New York opzoek naar de waarheid.

Na het lezen van Verdoofd, het debuut van Cis Meijer dat vorig jaar uitkwam, wist ik dat ik alle boeken van haar wilde lezen. Er was iets met de schrijfstijl en het verhaal, waardoor ik iedere pagina vol spanning omsloeg.
Toen ik in Val begon, vond ik het verhaal wat verwarrend en dacht ik dat ik een aantal bladzijdes had gemist. Je leest vanuit het oogpunt van Liv, maar ook Sofia verteld een stukje van haar verhaal. Het bleek dus dat de tijdlijn van Sofia en Liv ongeveer een jaar met elkaar verschillen.
Wat ik ontzettend goed vond, was de manier waarop Cis Meijer de meiden een eigen stem kon geven. Sofia's verhaal gaf precies genoeg informatie over haar ongeluk weg, waardoor je als lezer samen met Liv achter de waarheid kon komen. Het ontdekken van de waarheid gaf daarom een enorme kick! Daarnaast waren er ook meerdere momenten waardoor ik op het puntje van mijn stoel zat.
Fans van Mel Wallis de Vries zullen zeker genieten van Val en ik kan nu al niet wachten op het volgende boek van Cis Meijer!

Val

1  2  3  4  5

Hoe ver ga jij om de waarheid te achterhalen? Lees de jeugdthriller 'Val' van Cis Meijer, bloedstollend spannend! Voor de fans van Mel Wallis de Vries. Een rotte geur dringt mijn neus binnen. Natte steentjes, verdroogde resten aarde, kleverige spinrag en ik wil niet weten wat voor dode insecten. Het is alsof ik in een open graf woel… Na de zomer zou Liv naar dezelfde highschool gaan als haar urban climbing- en hartsvriendin Sofia in New York. Maar terwijl Liv de weken aftelt, gedraagt Sofia zich op Skype steeds vreemder. Hun laatste telefoongesprek eindigt in ruzie. Dan ontvangt ze van Sofia een appje: HET SPIJT ME. ALLES KOMT GOED! Een dag later bereikt Liv het afschuwelijke nieuws dat Sofia is omgekomen bij een tragisch ongeval. Liv twijfelt aan Sofia’s doodsoorzaak. Was het echt een ongeluk? Liv besluit toch naar New York te vertrekken, urban climbing-stad bij uitstek. Met gevaar voor eigen leven gaat ze op zoek naar de waarheid achter Sofia’s verdwijning.