Recensie: Lockwood en Co 3 - De jongen met de lege ogen RECENSIE

In dit deel probeert Lockwood en Co nog steeds naam te maken voor zichzelf. Ondanks de grote zaken die ze hebben opgelost in deel één en deel twee zijn ze nog steeds niet waar ze willen zijn. Maar ze hebben het wel drukker dan ooit met allerlei kleine zaken. Hierdoor raken ze overwerkt en nemen ze een nieuwe assistent aan Holly. Helaas liggen Holly en Lucy elkaar niet al te best. Maar dan moeten ze gaan samenwerken want een gigantische uitbraak in Londen zorgt ervoor dat ze worden overspoeld door geesten en ze moeten de bron vinden voordat dit het einde van de wereld betekent.

Lockwood en Co, De jongen met de lege ogen is deel drie in de Lockwood en Co serie. Het is niet een absolute must om de delen achter elkaar te lezen, maar wel een aanrader. Aangezien ze in elk boek een andere zaak of zaken behandelen kan je ze los van elkaar lezen. Maar dan mis je natuurlijk wel de karakter ontwikkeling en mis je de reverenties naar vorige zaken.

Alleen waarom het boek "De jongen met de lege ogen" heet is nog even een mysterie voor mij. De Engelse benaming is namelijk "The Hollow Boy" (De lege of holle jongen) en dat is logischer.

Lockwood en Co is één van mijn favoriete series geworden! Het zijn heerlijke boeken die weg lezen binnen een dag. De karakters zijn geweldig ontwikkelt en het boek staat vol met non-stop spanning en actie. Deze keer vond ik dit boek zelfs echt eng! Misschien was het ook niet het beste idee om het boek uit te lezen om middernacht in bed terwijl ik me één van de geesten bleef voorstellen als een mix tussen het monster uit de "De Grudge" en "The Ring"

Ook in dit deel wordt je gelijk gegrepen door het verhaal en kan je moeilijk stoppen met lezen. De beschrijvingen in het boek zijn zo goed gedaan dat je je helemaal waant in die wereld van geestenuitbraken en zal het boek ook niet snel uit je gedachten verdwijnen. Daarnaast is de karakter ontwikkeling weer geweldig gedaan. Je leeft echt mee met de verschillende personages zonder dat het irritant word of het verhaal overheerst. Het einde heeft net zoals de vorige delen weer een cliffhanger. Persoonlijk vind ik de cliffhanger weinig subtiel. Het lijkt wel of de schrijver gewoon zijn boek is vergeten af te maken. Maar dit soort handelingen zijn tegenwoordig nodig om de nieuwsgierigheid op te wekken naar het volgende deel. Maar ook zonder deze tactiek kan ik niet wachten op deel vier omdat dit echt een geweldig leuke serie is waarvan elk boek een cadeautje vol spanning en sensatie is.

Dit boek leest weg als een goede vriend, een warm bad of een doos chocola. Het boek geeft je een geborgen en gezellig gevoel. Er zijn weinig tot geen boeken zoals Lockwood & Co en als het boek uit is ben je echt teleurgesteld en wil je opnieuw beginnen!

En als aanrader zou ik dit boek dus niet lezen in het donker... alleen...

Lockwood en Co 3 - De jongen met de lege ogen

1  2  3  4  5

Lockwood & Co zijn terug in De jongen met de lege ogen, het derde deel in de serie van Jonathan Stroud. Origineel, heel erg spannend en vol humor, en voor iedereen die heeft genoten van Harry Potter, De grijze jagers en de boeken van Rick Riordan. Lockwood & Co is misschien wel het kleinste, meest ongeorganiseerde bureau dat op geesten jaagt. Maar de medewerkers - Lockwood, Lucy en George - hebben talent. En ze hebben succes. In De jongen met de lege ogen krijgen de agenten te maken met een enorme geestenuitbraak die Londen in zijn greep houdt. Scotland Yard kan de bestrijding niet meer aan en de bevolking is doodsbang. De bron van dit kwaad lijkt zich schuil te houden in de ruïnes van een middeleeuwse kerker. Om de gruwelijke verschijningen te laten stoppen, moeten Lockwood, Lucy en George samenwerken. Met hun gehate concurrenten, en met elkaar. Kunnen zij hun persoonlijke vetes opzijzetten? Zal het ze lukken om de geesten te verjagen? De duistere waarschuwingen van de Fluisterende Schedel voorspellen iets verschrikkelijks...