Mistletoe boven Moonstone Lake - Holly Martin RECENSIE

Recensie: Mistletoe boven Moonstone Lake - Holly Martin

Mistletoe boven Moonstone Lake is het vijfde deel van de De zussen van Jewel Island serie van Holly Martin. Dit deel gaat over Zoey die een bezoek aan haar moeder en het verkopen van haar schilderijen op de kerstmarkt van Jewel Island combineert. Al snel wordt ze verliefd, zowel op het eiland als de knappe churro-verkoper op de kerstmarkt. Alles lijkt op rolletjes te lopen tot een geheim uit het verleden tussen hen in komt te staan.

Het verhaal van Mistletoe boven Moonstone Lake zit goed in elkaar. Maar doordat Zoey en Kit zo snel verliefd worden en dat vrij snel goed lijkt te gaan voelt dat heel raar in een feelgood boek. Meestal gaat het pas aan het einde zo goed. Natuurlijk komen er de nodige hobbels en bobbels, waarvan 1 hele grote maar dit komt wel pas tegen het einde. Het is een kwestie van smaak wat je hiervan vindt maar het is zeker niet storend en zelfs origineel te noemen. Wat Holly Martin heel knap heeft gedaan is dat de lezer op hetzelfde moment als Kit erachter komt wat het geheim van Zoey is. Hiermee weet ze vanaf het begin de aandacht van de lezer te pakken en te houden. Mistletoe boven Moonstone Lake heeft een heel goede combi van romantiek en humor waardoor je meerdere keren hardop moet lachen tijdens het lezen, van grote grappen zoals de manier waarop Zoey en Kit elkaar leren kennen tot kleine woordgrapjes.

De schrijfstijl van Holly Martin is erg prettig en leest heel gemakkelijk weg. Daardoor ben je voor je het weet aan het einde van Mistletoe boven Moonstone Lake gekomen. Door haar levendige en beeldende schrijfstijl zie je Jewel Island helemaal voor je en kun je je helemaal onderdompelen in de kerstsfeer van Mistletoe boven Moonstone Lake. Ideaal dus om te lezen in december of wanneer je heel veel van kerst houdt. Door deze levendige en beeldende schrijfstijl zijn alle grapjes ook nog grappiger dus een groot pluspunt van Holly Martin.

Mistletoe boven Moonstone Lake is deel vijf van De zussen van Jewel Island maar heel goed los te lezen van de andere delen. Als je van plan bent ze allemaal te lezen is het wel verstandig ze in de goede volgorde te lezen omdat er anders spoilers in de latere delen zitten. Mistletoe boven Moonstone Lake is een heerlijke feelgood die zeker gewaardeerd zal worden door fans van Holly Martin en feelgoodboeken.

Jewell Island serie 5 - Mistletoe boven Moonstone Lake

1  2  3  4  5

Als haar verloving wordt verbroken, besluit kunstenaar Zoey kerst op Jewel Island te vieren. Zoey is gelukkig al snel over haar relatie heen, aangezien haar ex was vreemdgegaan met zijn assistent. Kit heeft meer moeite met zijn mislukte huwelijk. Zijn ex is meerdere keren vreemdgegaan en dit vat hij erg persoonlijk op, waardoor hij met vertrouwensproblemen kampt. De vonk slaat direct over tijdens Kits en Zoey’s ontmoeting, maar deze vonk behouden is lastiger dan gedacht, vooral omdat Zoey met een groot geheim rondloopt…

• Veertien dagen - Margaret Atwood & Douglas Preston

• Woorden van Timo - Tialda Hoogeveen

• Slag of stoot - Meghan Quinn