Eiland van de magische dieren - Gina Mayer RECENSIE

Recensie: Eiland van de magische dieren - Gina Mayer

Noël is opgevoed door zijn tante en heeft altijd het gevoel gehad dat er iets niet klopte. Op de een of andere manier komt hij altijd in de problemen. Hij wil het niet, maar het gebeurt toch. Tot grote frustratie van zijn tante. Wanneer hij op skikamp het idee heeft dat een uil tegen hem praat en hij ook nog eens wordt aangevallen door een beer, snapt hij er niets meer van. Een rat weet hem te overtuigen om in een containerschip te stappen en zo komt hij terecht op het eiland van de magische dieren. Maar of hij hier ook mag blijven is nog maar de vraag.

Wanneer je het Eiland van de magische dieren in je handen krijgt ben je meteen blij verrast. De kaft is prachtig gemaakt. Het lijkt erop dat het luipaard je daadwerkelijk aankijkt. Daarnaast zijn er ook een aantal glimmende diertjes te vinden op het boek, waardoor het meteen aantrekkelijk is om te gaan lezen.

Het Eiland van de magische dieren vertelt een mooi verhaal over het vinden de juiste plek en je ergens thuisvoelen. Daarnaast laat het ook zien dat je met alles en iedereen bevriend kan raken, als je maar je best doet om de ander te begrijpen. Daarnaast wakkert het ook het verlangen van vele kinderen aan: met dieren kunnen praten. Noël kan dieren verstaan en dit zal bij kinderen een erg leuke toevoeging binnen hun belevingswereld zijn. Ook al zijn het vooral exotische dieren - een vogelspin, gorilla, schorpioen.

Gina Mayer neemt je mee in een magisch verhaal vol avontuur. Noël beleeft spannende avonturen, die Gina Mayer ook goed weet te beschrijven. Die beschrijvingen halen af en toe wel de vaart uit het verhaal. Het duurt best lang voor Noël het eiland van de magische dieren bereikt en het verhaal pas echt begint. Het is in het begin even doorzetten, maar dat is zeker de moeite waard voor de rest van het verhaal.

Het Eiland van de magische dieren - De ontsnapping is deel 1 in een nieuwe serie van Gina Mayer. Wanneer je van fantasie, avontuur en spanning houdt is dit zeker een boek voor jou!

Eiland van de magische dieren - De ontsnapping

1  2  3  4  5

Noël wordt achtervolgd door pech. Bovendien krijgt hij altijd overal de schuld van. Hij wordt naar een internaat op een mysterieus, afgelegen eiland gestuurd. Daar blijkt alles een complot. Noël heeft een ongelooflijk talent: hij kan met dieren praten! Op het geheime internaat leert Noël (onder meer van een enorme vogelspin, een giftige schorpioen en een ontzagwekkend luipaard) hoe hij met deze gave moet omgaan. Maar hij is niet de enige, en de concurrentie is moordend. Wie kan hij werkelijk vertrouwen en wie is het geheimzinnige meisje met het zilveren haar? Overleeft hij de beproevingen en gevaren die hem op het verborgen eiland te wachten staan?

• Slag of stoot - Meghan Quinn