De galaprinses RECENSIE

Lola Santisi is de dochter van een beroemde regisseur. Al vanaf haar geboorte zijn de Oscaruitreikingen voor haar ouders belangrijker dan hun eigen kinderen. Lola mist de betrokkenheid en liefde van haar ouders, maar aan de andere kant vindt ze het Hollywoodglamourleventje ook wel héél interessant! Ze probeert dan ook al jaren om zelf aan de top te komen, door te werken voor beroemde ontwerpers. Helaas zijn deze baantjes voor Lola niet echt een succes! Totdat ze gaat werken voor haar BHV (Beste Homo Vriend) Julian Tennant. Hij is een modeontwerper die in Hollywood nog niet erg bekend is. Lola''s doel: zorgen dat er tijdens de Oscaruitreikingen iemand (het liefst zo bekend mogelijk) over de rode loper gaat in een Julian Tennant jurk! Lola gaat de uitdaging aan. Celebrity naar celebrity struint ze af om hen te paaien een JT-jurk te dragen. De tijd dringt en de mensen waarvoor Lola moet werken zijn niet bepaald makkelijk in de omgang! Met een brede glimlach voldoet ze aan hun eisen, terwijl ze hen van binnen het liefst de waarheid zou willen vertellen. Tevens wordt er van Lola verwacht dat ze tijdens de eeuwigdurende werkdagen ook nog bezoekjes brengt aan de pre-party''s van de Oscars! Daarbij komt nog dat ze op die feestjes hele leuke acteurs ontmoet. Dit is voor Lola echt een probleem, want ze is een acteurholist! Gelukkig vindt Lola steun bij haar beste vriendin Kate. Ook zij zit in de Hollywoodglamourbusiness. Tijdens korte afspraakjes, maar veelal bellend, tellen zij de uurtjes af tot de Oscaruitreikingen!
De Galaprinses is een vermakelijk, humoristisch boek. Het geeft je een kijkje achter de schermen in Hollywood, tijdens de Oscarweek. Stress, stress en nog eens stress! Het leuke aan dit boek is dat het geschreven is door twee vrouwen die allebei een beroemde vader hebben. Amanda Goldberg is de dochter van regisseur Leonard Goldberg en Ruthanna Hopper is de dochter van acteur Dennis Hopper. Beide vrouwen weten dus waar ze over schrijven! Bijzonder aan dit boek is dat een aantal karakters die worden beschreven, gebaseerd zijn op echte Hollywoodsterren. De auters willen de lezers uitdagen om zelf uit te vinden wie ze met bepaalde karakters willen aanduiden. De Galaprinses heeft qua verhaallijn veel overeenkomsten met De duivel draagt Prada. In het boek worden veel verschillende namen en afkortingen genoemd van en voor bekende mensen. Dat leest niet altijd even prettig en door de vele namen was het verhaal soms onsamenhangend. Maar de dosis humor in dit boek sprak me zeker aan! De Galaprinses is een toevoeging voor iedereen die van chicklit houdt!

De galaprinses

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Lola Santisi houdt van Hollywoodglamour en is hopeloos verslaafd aan knappe acteurs. Ze probeert de prachtige designs van haar BHV (Beste Homo Vriend) Julian op de Rode Loper te krijgen. Maar beroemde diva’s als Scarlett, Fran, Britney of Paris ervan te overtuigen een exclusieve Julian Tennant te dragen op het Oscargala − puhleeze! Geholpen door haar vriendinnen Kate, een talentscout, en Cricket, comapatiënt in Grey’s Anatomy, navigeert Lola door de dolgedraaide hel van Hollywood. Maar op het moment suprême hangt haar succes aan één zijden draadje. Zal Lola nog op haar stiletto’s staan als de zon weer opkomt na de after-after Oscar Party?

MEMBER RECENSIES

• Altijd het bruidsmeisje

• Slag of stoot - Meghan Quinn