Eclips RECENSIE

Dit is het derde deel in de serie over Bella, het 17-jarige meisje dat naar Forks verhuist en verliefd wordt op vampier Edward. Bella’s eindexamen komt steeds dichterbij, maar dat is niet waar ze zich druk over maakt. Dat ze zal veranderen in een vampier is veel belangrijker. En daar heeft Bella nog wel wat twijfels over. Moet ze haar normale leven nu echt achter zich laten om zich voorgoed bij Edward te voegen?
Het boek zoomt vooral in op de relatie tussen Edward en Bella en ook Jacob speelt daarin zijn rol. Ondertussen wordt plotseling moord-na-moord gepleegd in Seattle. Bella, de Cullens en de Quileutes denken dat de moordenaars zijn gekomen om Bella te grazen te nemen. Het boek haakt meteen in op de vorige twee boeken uit de serie, waardoor je bepaalde delen in het verhaal mist als je die niet hebt gelezen. In Eclips kom je meer te weten over het verleden van verschillende vampiers, dat geeft het geheel wat meer achtergrond. Ik vond Eclips iets minder onderhoudend dan de vorige delen, omdat er erg veel twijfels aan bod komen en het verhaal daardoor naar mijn idee iets te langdradig is. Ook is Bella erg onzeker - wat haar verhaal een tikje minder geloofwaardig maakt. Maar uiteindelijk is het verhaal onderhoudend en worden in Eclips de karakters verder uitgewerkt, en dat maakt dit boek in de serie toch wel erg leuk om te lezen. Natuurlijk zijn we erg benieuwd naar het volgende deel! Alleen geschikt voor chicklitlezers die niet terugschrikken voor boeken over vampiers.

Eclips

Stephenie Meyer

1 april 2009

ISBN 9789047510109
    Uitgever Van Goor
    472 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Eclipse
  • Ondertitel:

Twilight #3

Van Goor

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (30 stemmen)

Seattle wordt geplaagd door een serie mysterieuze moorden. Vampier Victoria zint nog steeds op wraak. Ze lijkt niet te stoppen. Bella is in groot gevaar. Daarnaast kampt Bella met een levensgroot dilemma. Ze moet kiezen tussen haar liefde voor Edward en haar vriendschap met Jacob. Door deze beslissing dreigt de eeuwenlange strijd tussen vampiers en weerwolven weer op te laaien. Na haar eindexamen staat ze voor nóg een keuze, de belangrijkste in haar leven: die voor het leven, of voor de dood. Eclips is het langverwachte vervolg op de wereldwijde bestsellers Twilight en Nieuwe maan en is het derde deel in het passionele en meeslepende liefdesverhaal van Bella en Edward.

• Woorden van Timo - Tialda Hoogeveen

• Slag of stoot - Meghan Quinn