Hals over kop RECENSIE

Hals over kop is weer een typisch Jill Mansell boek. Er zit vaart in, het is romantisch, humoristisch en bevat veel personages. Bij andere schrijfsters kon ik een klein groepje vriendinnen soms niet uit elkaar houden, maar hier heb ik bij Jill Mansell geen enkel probleem mee gehad. Dit vind ik erg knap, want het boek bevat rond de 15 personages en per hoofdstuk wisselt het perspectief. Je leert de meeste personages echt goed kennen. Wat niet goed is voor de geloofwaardigheid van het boek, is dat bijna alle personages met elkaar in relatie staan. Er komen bloedbanden in voor, burenrelaties, collega’s en nog veel meer. Alle personages wonen in hetzelfde dorp en iedereen kent elkaar en bemoeit zich met elkaar. Wat ik erg jammer vond, was bijvoorbeeld de reactie van iemand die erachter komt dat een belangrijk familielid geen echte familie is. De reactie op deze en andere gebeurtenissen zijn erg koel en dit komt niet geloofwaardig over. Toch leest het boek lekker weg en als je je van te voren instelt op een niet geheel realistisch verhaal, dan mag deze Jill Mansell niet in je collectie ontbreken.

Hals over kop

1  2  3  4  5
    (19 stemmen)

Jessie Roscoe is single en heeft een zoon. Niemand weet wie Olivers vader is. Tot de man in kwestie, de aantrekkelijke acteur Toby Gillespie, met zijn gezin naast Jessie komt wonen. Toby hoeft maar één blik op Oliver te werpen en een klein rekensommetje te maken om te weten hoe de zaken ervoor staan. Intriges, verhoudingen, ontluikende pubers en roddelende vrouwen: in Hals over kop volgen de hilarische gebeurtenissen elkaar in hoog tempo op.