Covergirl RECENSIE

Covergirl is het vierde deel in de serie over model Steph. Ik had nog niet eerder een boek uit deze serie gelezen, maar heb geen aansluitingsproblemen gevonden; in het eerste hoofdstuk wordt nog even herhaald wat er in de voorgaande delen is gebeurd. Het gaat goed met Steph en haar modellencarrière. Ze vliegt van hot naar her, wat het soms wel lastig maakt om goed te kunnen volgen waar ze precies is. Soms springt ze van de ene bladzijde in Amsterdam naar de andere in Milaan, waardoor ik vaak wel even goed moest nalezen wat ze nou precies aan het doen was. Dat ze dus een druk leven leidt is wel duidelijk. Gelukkig vindt ze ook nog tijd voor haar vrienden, familie en vriendje Jason. Ze hebben een langeafstandsrelatie, want Steph woont in Amsterdam en Jason in Londen. Dit is natuurlijk niet altijd even makkelijk, en Tiny Fisscher weet Steph’s gevoelens goed te verwoorden. Je kunt je – ondanks Steph’s behoorlijk onwerkelijke leven – goed met haar identificeren. Ik was heel erg bang dat het door het modellenleventje een beetje een oppervlakkig boek zou zijn, maar dit is mij echt meegevallen. Ik miste soms wel wat realisme in het verhaal, maar goed: het gaat dan ook wel over de modewereld. Ik kan me goed voorstellen dat jongere tienermeisjes deze boeken helemaal fantastisch vinden. Welk meisje droomt nou stiekem niet van Steph’s leven? Ik raad ze ook echt gewoon aan om lekker met Covergirl op de bank te ploffen, want smullen doe je zeker met dit verhaal.

Covergirl

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Stephs carrière wordt steeds succesvoller. Ze woont en werkt in New York, Miami en Los Angeles, heeft shoots in Marokko, ontmoet wereldberoemde sterren en is nog steeds smoorverliefd op haar Engelse vriendje Jason. Maar dan ontmoet ze iemand die haar leven op haar kop zet. En als ze dan ook nog eens betrokken raakt in een gevaarlijke situatie, weet ze niet of ze haar leven ooit weer op de rails krijgt.

MEMBER RECENSIES

• King Coke

• Slag of stoot - Meghan Quinn