Recensie: The Song RECENSIE

The Song gaat over Jed King, die singer-songwriter wil worden maar in de schaduw staat van zijn overleden maar wereldberoemde vader, David King. Als hij met tegenzin bij een wijnfestival gaat optreden, ontmoet hij Rose, de dochter van de eigenaar van de wijngaard. Ze worden verliefd en trouwen. Rose inspireert hem tot het schrijven van een liedje dat een enorme hit blijkt te worden. Maar dan wordt Jed meegezogen in een wereld vol roem en verleiding en storten zijn oude leven en zijn huwelijk langzaam ineen.

De samenvatting van de film klonk veelbelovend: een man die graag onder de schaduw van zijn vader uit wil komen, maar niet het juiste liedje weet te schrijven. Als het hem dan eindelijk lukt om een hit te schrijven, staat hij plots volop in de schijnwerpers en moet hij om zien te gaan met de roem en verleidingen - wat natuurlijk niet zo makkelijk gaat. Wat ik echter niet verwacht had, is dat deze film een zeer aanwezige religieuze basis heeft, zowel in de dialogen als in de vaak terugkerende voice-over. Ik ben zelf niet religieus en hoewel ik de voice-over vaak wel mooie en wijze dingen vond zeggen, kwam het op andere momenten wat zweverig op me over. Ik denk dat de film hierdoor niet iedereen zal aanspreken.

Los daarvan was het best een leuke film. Het verhaal was vrij voorspelbaar, maar wel vermakelijk. Ik heb om bepaalde scènes hardop moeten lachen en kon erg meeleven met Rose. Naarmate de film vorderde, werd ik steeds meer het verhaal in gezogen. Muziek speelt logischerwijs een grote rol in de film en er komen heel wat leuke, mooie liedjes voorbij. Wat ik vooral leuk vond, is dat de meeste nummers niet zo standaard waren. Zo wordt er onder andere gebruik gemaakt van een cello en een viool. Al met al heb ik dus toch wel van de film genoten!

The Song

1  2  3  4  5

Jed King wil zanger en songwriter worden, maar kan maar niet ontsnappen aan de lange schaduw van zijn beroemde vader. Hij neemt tegen zijn zin een kleine opdracht aan op een plaatselijk wijnfestival. Jed ontmoet Rose, de dochter van de wijngaard en hun romance bloeit op. Kort na de bruiloft schrijft Jed voor Rose het liedje ‘The Song’ dat op slag een hit wordt. Plots bevindt hij zich in een leven vol roem en een wereld vol verleiding en begint zijn leven en huwelijk uit elkaar te vallen.