Recensie: Guardians of the Galaxy vol. 2 RECENSIE

Recensie: Guardians of the Galaxy vol. 2

Guardians of the Galaxy Vol. 2 van Marvel Studios zet de avonturen van het team voort terwijl ze de buitenste regionen van de kosmos doorkruisen. De Wachters moeten vechten om hun nieuwe familie bij elkaar te houden terwijl ze het mysterie van Peter Quill's ware afkomst ontrafelen. Maar het geheim van Peter's afkomst blijkt gecompliceerder te zijn dan verwacht. Oude vijanden worden nieuwe bondgenoten en nieuwe karakters blijven de film uitbreiden.

Guardians of the Galaxy Vol. 2 speelt zich af onder het genot van Mixtape nummer 2. Zo zien we een super schattige beginscène waarin baby Groot vrolijk heen en weer danst terwijl hij door een slagveld loopt waarin de Guardians druk aan het vechten zijn met een gigantisch monster, dit allemaal onder het heerlijke nummer “Mr. Blue Sky”. Dit zet al gelijk goed de toon voor de film. Zoals ook in de eerste film kan je in dit tweede deel veel leuke nummers verwachten met veel actie en ook mooie momenten die ontstaan door de vriendschap onderling.

Guardians of the Galaxy heeft een heel ander niveau dan de meeste superheldenfilms. Zo speelt het zich natuurlijk af in de ruimte wat al veel fantasievoller is maar zitten er in deze film ook veel meer hartverwarmende momenten, grappen, goede muziek en een vermakelijkere verhaallijn dan in de meeste superheldenfilms die tegenwoordig als onkruid opschieten.

Is Guardians of the Galaxy Vol. 2 beter dan deel 1? Dit is de eeuwige vraag bij vervolgdelen en zoals bij zoveel andere vervolgen moet ik zeggen “Nee”. Dit deel is heel erg vermakelijk en zal fans zoals ik zeker weer aanspreken maar de eerste film blijft sterker dan dit deel door de betere verhaallijn. Desalniettemin blijf ik fan van Guardians of the Galaxy en heb ik alweer zin in het volgende deel.

Guardians Of The Galaxy 2

1  2  3  4  5

Ze zijn weer terug! De Guardians of the Galaxy. Guardians of the Galaxy Vol. 2 zet de avonturen van het team voort terwijl ze reizen door de buitenste regionen van de kosmos. De Guardians moeten vechten om hun familie bij elkaar te houden, terwijl ze de mysteries over Peter Quills vader ontrafelen. Oude vijanden worden nieuwe vrienden en schieten hen gedurende de reis te hulp.

Bekijk ook de trailer: