Recensie: Terminator: Dark Fate RECENSIE

Recensie: Terminator: Dark Fate

Arnold Schwarzenegger is terug als de Terminator! Dani heeft geen idee waarom ze zo bijzonder is, maar een vrouw uit de toekomst komt terug om haar te beschermen. Ook Sarah Connor en de bekende Terminator komen terug, en ook zij willen Dani kostte wat het kost beschermen! Ook al weet Dani niet waarom, er zit een extreem sterke en levensgevaarlijke Terminator achter haar aan, die niet zal rusten voordat ze dood is.

James Cameron is de regisseur van Terminator: Dark Fate, net als van de eerste twee Terminator films. Daarna heeft iemand anders de regie overgenomen, tot nu. Die andere films kun je wat betreft Cameron gewoon vergeten: dus als je je geheugen op wilt frissen voor je Terminator: Dark Fate wilt gaan kijken, hoef je alleen deel 1 en 2 te kijken. Vanaf deel 3 wordt er namelijk heel erg met de tijdlijnen gespeeld, wat het vrij verwarrend maakt. Daarom gaat Dark Fate verder, jarenlang na het einde van de tweede film. Linda Hamilton, de originele actrice die Sarah Connor speelde, komt ook terug voor het eerst sinds deel 2.

In deze film komen we oude bekenden tegen en leren we nieuwe personages kennen. Grace is degene die terugkomt om Dani te beschermen. Zij is een mens, maar wel bijzonder. Ze is namelijk geaugmenteerd: ze is voor de helft robot. Hierdoor is de sterk, snel en minder kwetsbaar dan normale mensen, maar ze kan wel sterven. Dani snapt niet waarom ze haar precies wil beschermen, en dit wordt gebruikt in de film om wat vraagtekens te houden. Langzamerhand wordt meer duidelijk, maar het duurt wel tot bijna het einde van de film voor je doorhebt waarom Dani eigenlijk zo belangrijk is.

Voor het mooie duurt Terminator: Dark Fate te lang. Er is redelijk wat dialoog, waarvan niet alles nodig is voor het verhaal. Natuurlijk zit er ook veel actie in de film, en dat is waar de gemiddelde kijker voor naar deze film van Paramount Pictures gaat. De eerste Terminator film is al in 1984 uitgekomen, dus mensen die toen naar de film gekeken hebben, zullen het leuk vinden om dit vervolg te zien. De CGI is veel beter geworden en daar is dan ook geen kritiek op te brengen bij deze film. Alles ziet er goed uit en er zitten spannende scènes in die goed uitgewerkt zijn.

Als je zin hebt in een actiefilm en houdt van science fiction, is het leuk om deze Paramount Pictures film te bekijken. Er zit niet super veel diepgang in, maar dat hoeft ook niet bij dit soort films. Ga lekker zitten, geniet van de actie en kijk hoe het verhaal verder gaat.

Recensie: Terminator: Dark Fate

Terminator: Dark Fate

1  2  3  4  5

In het hedendaagse Mexico-City ontmoeten we Dani Ramos (Natalia Reyes), een 21-jarige lopende band medewerkster in een autofabriek. Op wat op een typische werkdag lijkt, wordt de wereld van Dani op z’n kop gezet wanneer ze wordt geconfronteerd met twee vreemden: een futuristische, onverwoestbare, van vorm veranderende, geavanceerde Terminator-machine (een "Rev-9") gespeeld door Gabriel Luna, die terug in de tijd is gereisd om haar te vermoorden; en Grace, gespeeld door Mackenzie Davis, een futuristische supersoldaat uit die terug is gestuurd om Dani te beschermen. Tijdens een snelle achtervolging door de stad worden ze in hun gevecht geholpen door niemand minder dan Sarah Connor (Linda Hamilton). Sarah jaagt al tientallen jaren op Terminators met behulp van een mysterieuze bron. Wanneer het trio erachter komt dat de onbekende bondgenoot in Texas is, gaan ze op weg, maar de Rev-9 Terminator zet een meedogenloze achtervolging in ... Met de politie, drones en de douane van zowel de VS als Mexico neemt de actie en intensiteit toe terwijl ze op de vlucht de grens oversteken om Dani en de toekomst van de mensheid te redden

• Veertien dagen - Margaret Atwood & Douglas Preston

• Woorden van Timo - Tialda Hoogeveen

• Slag of stoot - Meghan Quinn