• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Ga voor mij RECENSIE

Dansen is Teresa's - Tess voor vrienden - lust en haar leven. Helaas gooit een blessure aan haar knie tijdelijk roet in het eten. Tot ze weer mag dansen en aan haar dansopleiding kan beginnen, gaat ze naar dezelfde universiteit als haar broer Cam. Dat ze daar zijn beste vriend Jase ook veel tegenkomt is een leuke bijkomstigheid. Tess heeft een relatie achter de rug waar ze liever niet aan terugdenkt en ook Jase heeft zo zijn eigen sores. Over een paar maanden is Tess toch weer weg, dus een relatie heeft geen nut. Het leven staat hen in de weg, maar een spel van aantrekken en afstoten is onvermijdelijk.

Ga voor mij wekte in eerste instantie tegenstrijdige gevoelens op bij mij. De cover samen met de titel deden mij vermoeden dat het een erotisch getint boek zou zijn, terwijl de tekst op de achterflap mij meer deed denken aan een tienerboek. Ik was nog onbekend met de boeken van J. Lynn (pseudoniem van Jennifer L. Armentrout), waardoor ik nog meer in het duister tastte. Gelukkig viel het boek totaal niet tegen! Ga voor mij is het vervolg op Wacht op mij, maar dat is geen probleem. Ga voor mij is heel goed los te lezen. Het verhaal is lekker geschreven. Je leest vanuit Tess, waardoor het makkelijk doorleest. Daarbij loopt het verhaal vlot, hoewel ik in het begin het boek makkelijk na een hoofdstuk lezen weg kon leggen, ging dat vanaf hoofdstuk vijf niet meer. Na hoofdstuk vijf heb ik het boek dan ook in een ruk uitgelezen. J. Lynn heeft Tess heel tastbaar en toegankelijk gehouden, het is gemakkelijk je met haar te identificeren (zeker als je ongeveer dezelfde leeftijd hebt). Verder heeft dit boek ongeveer alle emoties wel opgeroepen bij mij; ik heb gelachen, me geïrriteerd (vooral aan Jase en Tess), me romantisch en een tikkeltje opgewonden gevoeld, maar het had ook spanning en sensatie. Vanaf de allereerste pagina wordt je bij je lurven gepakt en het verhaal in getrokken, om er niet meer uit te komen tot het allerlaatste woord.

Ga voor mij

1  2  3  4  5
    (18 stemmen)

Hij gaat voor mij, hij gaat niet voor mij…
    De negentienjarige Teresa – Tess voor vrienden – wil danseres worden, maar een blessure gooit roet in het eten. Ook in de rest van haar leven gaat het niet helemaal volgens plan. Ze heeft een relatie achter de rug waar ze liever niet aan terugdenkt en een verboden kus waar ze wél met heel veel plezier aan terugdenkt… maar hoe kan het wat worden tussen haar en Jase, de beste vriend van haar broer Cam? Daarvoor is er te veel gebeurd in haar leven, en ook in dat van hem. Kortom, het is tijd voor een plan B.