• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De elite RECENSIE

Terwijl in De Selectie 35 meisjes strijden om het hart van prins Maxon, zijn er in De Elite nog maar zes meisjes over, waaronder America Singer. Ze twijfelt steeds meer over de liefde. Begint ze nou daadwerkelijk iets voor Maxon te voelen? Als ze Aspen op een gegeven moment in het paleis tegenkomt, staat haar leven weer helemaal op zijn kop? Kiest ze voor Maxon of toch voor Aspen?

Terwijl de meeste series last hebben van het second book syndrome, is dat bij De Selectie-serie helemaal niet het verhaal. In tegendeel, dit boek is mogelijk nog beter dan het vorige boek! Een van de redenen daarvoor is dat de bijpersonages meer tijd krijgen om te shinen. Personages zoals Celeste, Kriss en Marlee kennen we natuurlijk al van het vorige boek, maar in De Elite leer je ze nog beter kennen. Hierdoor blijft het verhaal vol verrassingen zitten en blijft het interessant voor de lezer.

Ook de schrijfstijl in De Elite stelt niet teleur. Kiera Cass heeft een vlotte pen waardoor je zo door het boek heen vliegt. Hier en daar weet ze nog hele mooie en poëtische zinnen in het verhaal te verwerken. Ze weet de lezer ook weer nieuwsgierig te maken naar het vervolg van deze serie door aan het boek weer te eindigen met een cliffhanger. Deze is helaas niet zo spectaculair als de cliffhanger uit De Selectie, maar het is toch zeker spannend genoeg om de lezer te overtuigen om het volgende boek er ook bij te pakken.

Kortom, als je De Selectie hebt gelezen, moet je De Elite ook gelezen hebben. Dit verhaal is net zo spannend, interessant, vlotlezend als het vorige boek en heeft ook nog eens hele fijne personages. Een aanrader voor fans van The Bachelor en The Hunger Games!

De elite

Kiera Cass

1 augustus 2014

ISBN 9789000338368
    Uitgever Van Goor
    256 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

The Elite
  • Ondertitel:

Selection-trilogie 2

Van Goor

Young Adult

1  2  3  4  5
    (28 stemmen)

De selectie begon met 35 meisjes. Nu is de groep geslonken tot de elite. De strijd om Maxons hart wordt steeds meedogenlozer. Hoe dichter America bij de kroon komt, hoe meer ze twijfelt over de liefde. Elk moment met Maxon is als een sprookje. Maar zodra ze haar eerste liefde Aspen ziet, wordt ze overspoeld door herinneringen en hun mooie plannen samen. Terwijl America wordt verscheurd tussen haar twee toekomsten, weet de rest van de elite precies wat ze wil. America's kans om te kiezen dreigt door haar vingers te glippen.