• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Het huis met de spiegels RECENSIE

Milena is een jonge vrouw die haar jeugd doorbracht in een prachtige villa in Positano. Wanneer ze voor haar opa moet zorgen wordt er door een aantal bouwvakkers een gruwelijke ontdekking gedaan in de grote achtertuin van de villa. Om erachter te komen wat er is gebeurd duikt Milena in het verleden van haar opa en leert ze haar oma, wie ze nooit gekend heeft beetje bij beetje steeds beter kennen dankzij de herinneringen en geheimen die ze in het huis met de twaalf spiegel vind. Maar sommige geheimen kunnen beter niet naar boven gehaald worden.

De karakters en het verhaal worden erg goed en gedetailleerd beschreven waardoor je echt in het verhaal word meegenomen. Je leert de karakters die voorkomen in het boek steeds beter kennen. De schrijfstijl van Cristina Caboni is in het begin erg wennen om te lezen, maar als je er eenmaal in zit is het erg prettig om te lezen. Het is een erg mooi en boeiend boek. De uiteindelijke ontknoping is net als de meeste romans erg voorspelbaar. Maar ondanks de voorspelbaarheid van de ontknoping zaten er toch nog een aantal verassingen in.

De mooie voorkant van het boek geeft je een zomers vakantiegevoel wat je ook krijgt als je het boek leest. Dit zomers gevoel wordt ook erg gedetailleerd beschreven in het boek. Je waant je als het ware zelf in Italië. De titel "Het huis met de spiegels" heeft iets mysterieus wat er voor zorgt dat het je interesse en aandacht trekt.

Het is een echt zomers boek, echt een aanrader! Ik geef dit boek ⭐⭐⭐⭐ sterren.

Het huis met de spiegels

1  2  3  4  5
    (17 stemmen)

De prachtige villa in Positano is de enige plek die Milena haar thuis kan noemen. Ze groeide erin op en kent er elk hoekje, van de majestueuze ingang met de twaalf spiegels tot het ronde trappenhuis met de houten versieringen. Toch lijkt het huis dingen voor haar te verbergen, dingen waar haar grootvader niet over wil praten. Milena is ervan overtuigd dat hij een groot familiegeheim achterhoudt en vindt in haar zoektocht een doorgang naar een verborgen kamer, vol oude foto's van haar grootmoeder.
    Milena vertrekt naar het land waar haar grootmoeder haar dromen najaagde en ook verloor, op zoek naar haar verhaal. Stukje bij beetje ontrafelt ze het mysterie van het huis met de spiegels en haar bewoners, al kunnen sommige geheimen beter voor altijd verborgen blijven…