• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Wedden dat ik blijf RECENSIE

In het boek ‘wedden dat ik blijf’ gaat het verhaal over twee zussen die een totaal andere draai geven aan hun leven. Ze verhuizen naar het platteland waar Debby, een van de zussen, haar droom waarmaakt en een boerderij start waar ze alpaca’s gaat houden.

Nog niet eerder maakte ik kennis met de boeken van Marijke Vos. Mijn eerste indruk is verrassend positief. Bij het zien van de cover was ik gelijk enthousiast en wist ik: ‘Dit boek wil ik lezen’. Het boek ziet er fraai uit en samen met het lezen van de achterflap krijg je al een beetje een idee waar het boek over kan gaan. Enthousiaster kan je volgens mij niet beginnen aan een boek.

Bij het lezen van het boek vallen er gelijk een aantal dingen op: het verhaal wordt geschreven vanuit Debby, de hoofdpersoon. Haar leven lijkt een beetje chaotisch en nog niet helemaal op de rit. Toch ga je gelijk van haar houden. Ze weet niet goed wat ze met het leven wil tot ze met haar zus aan de keukentafel tot een nieuw plan komt en hun leven drastisch verandert. Heel leuk om hierover te lezen omdat hun levens op dat moment totaal verschillen.

Het plattelandsleven waar de zussen in terecht komen wordt goed omschreven en er zijn dan ook verschillende personages die het avontuur helemaal compleet maken. Zo is er een supermarktmanager die niet mee wil werken, een buurvrouw die de zussen liever ziet vertrekken, een knappe dierenarts die wel erg vaak langs gaat op de boerderij en ook zijn er een aantal kinderen die het verhaal helemaal af maken. En laten we de alpaca’s niet vergeten!

Ik vond het boek erg leuk om te lezen. Mijn verwachting was al hoog door wat ik erover gelezen had. Het boek zelf lezen heeft hier alleen in positieve zin iets aan veranderd want ik ben er nog enthousiaster over geworden. Een absolute aanrader als je van feelgood boeken houdt.

Wedden dat ik blijf

1  2  3  4  5
    (15 stemmen)

Debby haat files. En deadlines. En haar overvolle agenda. Dus wat houdt haar nog in de grote stad? Ze sluit een weddenschap af met haar zus Hilde: wie als eerste een mooi huis vindt – waar dan ook in Nederland – bepaalt in welk dorp ze gaan wonen. Hilde vertrekt als eerste naar het Brabantse platteland, waar ze met haar man en kinderen een monumentaal pand koopt. Debby tikt kort daarna een oude boerderij op de kop. Het is een opknappertje, maar met genoeg ruimte voor haar droom: een alpacaboerderij!

Haar nieuwe leventje blijkt echter toch niet zo idyllisch als gehoopt: vijandige dorpsbewoners, een nukkige alpacafokker en verrassingen uit het verleden zorgen voor aardig wat oproer in het eens zo rustige dorp. Maar wat Debby nog het meest bezighoudt is die ontzettend leuke dierenarts…