• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Camping Oosthoek RECENSIE

Het luxe leven van echtscheidingsadvocaat Diana van Assendelft wordt ruw verstoord als ze plots uit haar kapitale villa wordt gezet en ze met haar drie kinderen op de verloederde camping Oosthoek in Noord-Brabant terecht komt. Haar man John blijkt torenhoge schulden te hebben waar zij niets van af wist. Hem om opheldering vragen gaat ook niet, want John is spoorloos verdwenen. Als ze een losgeldbrief ontvangt, is ze de wanhoop nabij. Campingbaas Franco biedt de uitkomst en hiermee zet Diana een stap in een wereld waar ze niet van verwacht had dat ze daar zo goed in zou passen.

Camping Oosthoek is een vermakelijk boek. Met de fijne schrijfstijl en de korte hoofdstukken is het een prettig boek om tussendoor te lezen. Het boek is voorzien van het nodige Brabantse dialect. Hoewel dit mij niet stoorde, moet dit je wel liggen. Nathalie Paigie zet een goede opening neer die je aandacht meteen pakt en spanning oproept. Helaas weet ze deze spanning niet vast te houden. Het verhaal kabbelt op een ongelovige manier voort en de voortzetting van het verhaal laat zich al snel raden. Deze voorspelbaarheid maakt dat het boek alle spanning kwijt raakt en voor mij niet meer in de categorie thriller valt. Ook de personages blijven voor mij aan de oppervlakte waardoor ik geen binding voelde met hen. De hoge verwachtingen die geschept werden door het boek te vergelijken met series als Penoza en Undercover worden niet waar gemaakt. Het boek had vele mogelijkheden die helaas niet optimaal benut zijn, helaas. Een vermakelijk boek, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Camping Oosthoek

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Voor de fans van Undercover en Penoza

Als echtscheidingsadvocate Diana van Assendelft onverwacht haar kapitale villa wordt uitgezet en met drie kinderen op de verloederde camping Oosthoek in Brabant terechtkomt, staat haar wereld op zijn kop. Haar man John blijkt torenhoge schulden te hebben waar zij niets vanaf wist. Hem om opheldering vragen gaat niet, want John is spoorloos verdwenen. Dan ontvangt ze een briefje waarin tien miljoen euro losgeld wordt geëist voor zijn vrijlating. Diana is de wanhoop nabij. Waar haalt ze dat geld vandaan?

Criminele campingbaas Franco Bergmans biedt uitkomst: hij is bereid bij te springen in ruil voor een riskante klus die Diana voor hem mag opknappen. Diana zet voet in een wereld waarin ze beter blijkt te passen dan ze ooit had kunnen vermoeden. Met haar verborgen talenten maakt ze snel naam als ijskoude ‘Lady’. Dan is het losgeld verdiend en lijkt Johns terugkeer nabij. Maar wil Diana nog wel terug naar haar normale leven?