• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Rebel RECENSIE

Jimmy is als leadzanger van de super populaire rockband Stagedive aan gewend om alles te krijgen wat hij wil. Maar wanneer hij weer eens in de problemen komt vinden de leden van de band het meer dan genoeg. Hij ontmoet Lena, die hij vraagt om zijn nieuwe assistent te worden. Zij moet hem voortaan in de gaten houden. Maar de aantrekkingskracht tussen Lena en Jimmy is groot en wordt steeds intenser. Maar Lena heeft besloten de overeenkomst puur zakelijk te houden.

Bij de start van het verhaal ging het lezen even moeizaam. De schrijfstijl was anders dan anders, de vinger is er moeilijk op te leggen waarom, maar snel las het niet. Als je eenmaal hebt kennis gemaakt met de band en met Lena begint het allemaal beter te gaan en leest het verhaal als een trein. De schrijfstijl wordt vlotter, de vaart zit goed in het verhaal en de gebeurtenissen volgens elkaar snel op.

De personages zijn mooi uitgewerkt. Stukje voor stukje leer je Jimmy helemaal kennen en wordt zijn verleden je helemaal duidelijk. Wanneer je kennismaakt met hem in het verhaal is het een vreselijk norse vent, die zijn mening niet onder stoelen of banken steekt. Waarom hij zoveel problemen heeft wordt door de beschrijving van gebeurtenissen en zijn persoon heel goed duidelijk. De auteur laat hem groeien en langzaam aan leren we de echte Jimmy kennen. Daar tegenover staat Lena. Een zelfverzekerde vrouw, die moeite heeft om Jimmy in het gareel te houden. Maar ook Lena heeft zo haar eigen problemen en verleden die haar gemaakt hebben tot wie ze is. Ook Lena maakt een mooie ontwikkeling door in het verhaal en durft zich langzaam bloot te geven.

Rebel heeft humor, drama en liefde. Maar ook thema’s als zelfvertrouwen, beschadigd verleden, verdriet, dood en meer passeren de revue. Door deze mooi thema’s krijgt een verhaal als dit diepgang en is het niet alleen een feelgood verhaal. Het is zeer beeldend geschreven waardoor je je heerlijk in de omgeving van de band waant.

Rebel is het derde deel uit de Stagedive serie. Het is prima als stand alone te lezen. Voorkennis van de vorige delen is ook helemaal niet nodig.

Wil je een sterk verhaal lezen met fijne personages en een happy end,  dan is Rebel een echte aanrader!

Rebel

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

De vrouw die hij wil, is de enige vrouw op aarde die hij niet kan krijgen…

Jimmy Ferris is er als leadzanger van de superpopulaire rockband Stagedive aan gewend om alles te krijgen wat hij wil, of het nou om drank, drugs of vrouwen gaat. Maar wanneer hij weer eens in de problemen belandt, heeft iedereen schoon genoeg van zijn gedrag. Jimmy krijgt een ultimatum voorgeschoteld: als hij nog deel van Stagedive uit wil maken, moet hij afkicken. Ook krijgt hij een knappe nieuwe assistent genaamd Lena, die hem voortaan op het rechte pad moet houden.

Lena en Jimmy hebben flink veel chemistry en worden daarom steeds closer met elkaar. Maar Jimmy is zo gewend zichzelf op de eerste plek te zetten, dat hij niet door lijkt te hebben dat hij zijn relatie met Lena op het spel zet. Pas wanneer hij Lena kwijt is, begint Jimmy te beseffen dat Lena de enige persoon is die echt iets voor hem betekent. Is het al te laat om zijn leven te veranderen?