Fairfield park RECENSIE

Met Fairfield park heeft Santa Montefiore wederom een geweldige roman geschreven. Ze weet het mooie landschap van Engeland en Fairfield park, het landgoed van de familie Frampton, zo te beschrijven dat je het idee krijgt dat je er middenin staat.

Het verhaal begint heel tragisch met de begrafenis van Lord George Frampton. Hij is komen te overlijden toen hij alleen op skivakantie was. In zijn familie rouwt eenieder op zijn/haar eigen manier, maar zijn vrouw probeert sterk te blijven voor haar kinderen. Op de dag van de begrafenis staat ineens Phaedra Chancellor voor hun neus met het nieuws dat zij de dochter van George is. Iedereen is geschokt en wil niets van haar weten, maar wanneer Antoinette thuis op Fairfield park gaat nadenken wil ze de jonge vrouw ontmoeten en opnemen in de familie alsof het haar eigen dochter is.

Dit vond ik het enige minpuntje van het boek. Phaedra wordt wat mij betreft iets te snel opgenomen in de familie, zonder maar iets na te gaan. Dit maakt Fairfield park overigens geen slecht boek. De schrijfstijl van Santa Montefiore is fijn om te lezen, waardoor je zo door die 382 bladzijdes heen bent. Absoluut een aanrader voor de komende zomerdagen in de tuin!

Vind je de cover van het boek er aantrekkelijk uitzien? Wat voor boek verwacht je bij het zien ervan?

Fairfield park

Santa Montefiore

16 oktober 2013

ISBN 9789022568859
    Uitgever Boekerij
    384 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Love's Folly

Boekerij

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Hampshire, Engeland. Het prachtige landgoed Fairfield Park ligt er stil bij op de dag van de begrafenis van de heer des huizes, Lord Frampton. Het is een dag die de levens van zijn familie voorgoed zal veranderen, want na de uitvaart meldt George Framptons buitenechtelijke dochter Phaedra zich, samen met de notaris van de familie. Niemand wist van haar bestaan, maar Phaedra is desondanks vlak voor zijn dood door George opgenomen in zijn testament. Wat is er al die jaren geleden gebeurd, wie is Phaedra's moeder, en waarom heeft George de bom op deze manier, pas na zijn dood, laten ontploffen? In de zoektocht naar antwoorden en verzoening ontstaat er, midden in deze tumultueuze periode, een liefde die sterker is dan bloed. Een onmogelijke liefde...