Voor mijn zusje RECENSIE

Voor mijn zusje van Heather Gudenkauf vertelt het verhaal van Allison. Zij heeft haar kindje vermoord en komt aan het begin van het boek net uit de gevangenis. Ze kan niet bij haar ouders wonen en haar zusje, waar ze vroeger zo''n goede band mee had, wil ook niks meer van haar weten. Ze gaat in een opvanghuis wonen, maar ook hier weet iedereen wat Allison gedaan heeft. Allison heeft het moeilijk, maar moet zich er toch doorheen slaan en leven met wat ze gedaan heeft.

Voor mijn zusje is een boek dat je vanaf het begin in het verhaal trekt en dat je door de fijne schrijfstijl van Heather Gudenkauf haast niet kan wegleggen. De hoofdstukken in het boek zijn opgedeeld in verschillende personages. Het boek begint met Allison, gevolgd door haar zusje Brynn en daarna worden ook Charm en Claire in het verhaal opgenomen. In het begin vond ik dit best verwarrend. Want wie zijn Charm en Claire nou eigenlijk? Gaandeweg leer je ze beter kennen en uiteindelijk vallen alle verhaallijnen mooi samen.

Ben jij van plan om dit boek van Heather Gudenkauf te gaan lezen? Waarom?

Voor mijn zusje

1  2  3  4  5

Allison Glenn is pas 21 als ze na vijf jaar uit de gevangenis komt. Ze heeft op haar zestiende een gruwelijk misdrijf begaan: ze heeft haar pasgeboren dochtertje gedood. Eenmaal buiten staat niemand op Allison te wachten. Haar ouders doen alsof ze niet bestaat en haar zusje Brynn, die altijd zo dol op haar was en die Allison zó graag wil spreken, wil niets meer met haar te maken hebben. Vanuit een opvanghuis probeert Allison haar leven weer op te pakken en ze krijgt een baantje bij de lokale boekhandel. Langzaam maar zeker keert haar vertrouwen in de toekomst terug. Tot ze het geadopteerde zoontje van haar baas, de vijfjarige Joshua, ziet…

• Grey's Anatomy en Station 19 crossover trailer onthult een bruiloft en de terugkeer van een oude bekende

• Smash - Margje Woodrow

• Fantastic Beasts 3 titel, plot en releasedatum onthuld