100% Julia RECENSIE

Het boek 100% Julia begint met een krantenartikel met de volgende krantenkop: Nederlandse Julia Balentina scoort rol in Primrose Hills. Julia Balentina (klinkt dit niet als een prachtige artiestennaam?) is een meisje van 13 jaar. Ze verhuist met haar ouders naar Londen en in de hippe winkel Topshop wordt zij gecast voor de rol in een hitserie. Julia is in eerste instantie heel enthousiast over deze rol en samen met haar beste vriendin Katie zwijmelt ze dan ook weg bij de hunk van deze serie: Johnny Bloom (het neefje van Orlando!). Al snel leert Julia Lenny kennen. Lenny is een onbekende jongen die de hoofdrol speelt in het theaterstuk Notting Hill, toevallig ook de lievelingsfilm van Julia. Prada en Vivienne Westwood zijn de merken waar Julia gewend aan raakt. Ook de aandacht die bij een ster hoort, wordt voor Julia zeer normaal. Wanneer zij merkt dat zij in feite ‘geleefd’ wordt, komt Julia in een lastige situatie… Kiest zij voor zichzelf en voor haar dromen die misschien wel minder groot zijn? Of houdt zij het sterrenleventje vol?

100% Julia is een heerlijk boek dat geheel in de reeks van de 100%-boeken past! Las je eerder met veel plezier de 100%: Nina, Lola, Anna, Bo, Love, Fee, Mila of Beverly? Dan mag dit boek zeker niet in jouw boekenkast ontbreken! Als je nooit eerder een boek van deze reeks hebt gelezen, is het boek ook een echte aanrader. Het boek kent veel humor, veel ‘over-de-top-momenten’ en prachtige tekeningen van Miranda Klaver. En dat is nog niet alles: achterin het boek vind je een 100% VIP-test en Julia’s Londentips.

Ben jij weleens in Londen geweest? Wat zijn jouw Londentips?

100% Julia

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Julia Balentina verhuist met haar ouders naar Londens beroemde wijk Notting Hill. Tijdens een casting in Topshop scoort ze een felbegeerde hoofdrol in bbc’s hitserie Primrose Hills. Haar vriendin Katie voorspelt dat Julia haar eerste zoen van Johnny Bloom krijgt, het lekkertje uit de serie én Julia’s grote idool. Als Julia tijdens een filmpremière de rode loper betreedt in een wel heel opvallende outfit, is ze de talk of the town. Ze staat in alle tijdschriften, vult haar kast met Vivienne Westwood en Prada,en kan niet meer normaal over straat. Ook Johnny’s bloedmooie ogen zijn opeens op haar gericht. Wanneer Julia Lenny ontmoet, smelt ze. Hij speelt de hoofdrol in de theatervoorstelling Notting Hill, haar lievelingsfilm. Door Lenny verlangt ze steeds meer terug naar het knusse theater. Valt Julia voor hem, de guy next door, of voor de zwoele Johnny? En waarom ontstaat er in Londen een enorme run op schuursponsjes?