Piste alarm RECENSIE

Als het buiten kouder wordt en we onze mutsen en wanten weer opdiepen uit de kast, ga ik op zoek naar literatuur die perfect aansluit bij dit weer. Laatst nestelde ik me in een stoel naast de kachel en begon te lezen in Piste alarm van Linda Van Rijn, een typische vrouwenthriller die helemaal geschikt is voor deze tijd van het jaar.

De titel van het boek vertelt ons onmiddellijk in welke setting het verhaal zich afspeelt, namelijk op een piste in het Oostenrijkse Kirchberg. Renske en Sven Donkervoort zijn samen met hun drie kinderen naar dit dorpje getrokken om er hun skivakantie door te brengen. Op een dag verdwijnt hun jongste zoontje, Marius, plotseling tijdens een skiles. Deze onrustwekkende verdwijning toont opvallend veel gelijkenissen met een oude, onopgeloste zaak van twintig jaar geleden. Het jongetje dat toen werd ontvoerd, werd nooit teruggevonden. Zal ook Marius nooit meer worden teruggevonden?

Piste alarm is een thriller die heel vlot leest en die je maar moeilijk weg kunt leggen. Er is een mooie spanningsopbouw aanwezig in het verhaal en ondanks het feit dat ik eigenlijk rond pagina 50 al wist wie de dader was, wilde ik alsnog weten hoe het verhaal zou aflopen. Ik moet toegeven dat ik zelf niet echt verzot ben op wintersportvakanties, maar dat belette me niet om me helemaal in te leven in deze sfeer en stiekem begon ik te hopen dat het zou gaan sneeuwen! Het is daardoor een boek dat vooral geschikt is om in het winterseizoen te lezen.

Voordat ik deze thriller begon te lezen, had ik enkele recensies opgezocht. Vervolgens was ik met hoge verwachtingen aan het boek begonnen. Door het feit dat ik zo snel wist wie de dader was, verliest dit boek toch een hartje. Piste alarm krijgt wel nog twee hartjes vanwege de vlotte schrijfstijl en goede spanningsopbouw.

Wat voor boeken lees jij graag rond deze tijd van het jaar?

Piste alarm

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Tijdens een skivakantie in Kirchberg verdwijnt de kleine Marius. De lokale politie staat voor een raadsel... De skivakantie van Renske en Sven Donkervoort in het Oostenrijkse Kirchberg slaat om in een nachtmerrie als hun vierjarige zoon Marius tijdens de skiles verdwijnt. Een grote zoekactie levert niets op en rechercheur Gunter Wolfsberg van de lokale politie ziet zich geconfronteerd met een lastige zaak. De verdwijning vertoont opvallend veel gelijkenissen met een nooit opgeloste verdwijning van twintig jaar geleden. Het spoor leidt de politie naar een oude bekende. Maar dan werpen een onverwachte bekentenis en een schokkende vondst een heel ander licht op de zaak.