Stad van beenderen RECENSIE

Ik ben groot fan van Harry Potter. Toen de serie afgelopen was, vond ik het dan ook heel erg jammer om nooit meer in die wereld te kunnen duiken. Gelukkig kwam later De Hongerspelen-trilogie en raakte ik aan die boeken verslaafd, om daarna weer in een gat te vallen. Totdat ik dit boek in handen kreeg: Stad van beenderen. Het eerste deel uit de serie Kronieken van de onderwereld. Het was niet per se de titel die mij aansprak, maar er eenmaal in begonnen werd ik al snel meegezogen in de wereld van schaduwjagers, demonen en een opbloeiende liefde. Heerlijk hoe je in dit boek steeds een laag dieper in het verhaal terecht komt en meer en meer leert over een compleet nieuwe wereld vol mysterieuze wezens. Het is zo beschreven dat je de wereld goed voor je ziet, zonder dat het langdradig of irritant wordt.

De personages zijn interessant en heel sterk neergezet, waardoor je je direct verbonden met ze voelt. Clary doet het goed als dappere heldin en je wordt als lezer geïntrigeerd door de stoere en ietwat mysterieuze Jace met zijn humoristische, ad remme uitspraken. Daarbij zit Stad van beenderen vol plotwendingen, dus blijft het spannend tot op het eind. Het is dan ook een boek waar je doorheen raast. Fans van boeken als Twilight zullen deze Young Adult absoluut niet weg kunnen leggen tot de laatste letter.

Ik ga proberen zo snel mogelijk aan deel twee te komen en YouTube doorzoeken naar zoveel mogelijk verschillende trailers. De film wordt namelijk in augustus 2013 verwacht. Can''t wait!

Heb jij al een deel van de Kronieken van de onderwereld boeken gelezen? Zo ja, wat vond je ervan?

Stad van beenderen

1  2  3  4  5
    (84 stemmen)

De vijftienjarige Clary woont met haar moeder in New York. Wanneer deze ontvoerd wordt, komt Clary achter het familiegeheim: haar moeder behoorde ooit tot een groep demonenjagers. Langzaamaan lukt het Clary om tot die wereld door te dringen. Maar de wereld van de demonenjagers is verscheurd. Zal het Clary en haar vrienden lukken om haar moeder te redden?

- Nieuwsgierig? Lees alvast een fragment uit het boek: