De mooiste stukken over liefde RECENSIE

Dit prettig geprijsde, kleine boekje met een bundeling columns over de liefde van Daphne Deckers leest vlot weg en is een leuk kado-idee voor Valentijnsdag, trouwdagen of andere romantische momenten. Naast perikelen over haar gezinsleven kom je er soms handige tips in tegen, zoals wat je een man vooral niet moet geven voor Valentijn: o.a. hartvormige koffiekopjes, grijsdekkende haarverf, maaltijdvervangers, geurkaarsen of een push-upslip die zijn zaakje nog wat doet lijken. Maar het boekje staat ook vol met wetenswaardigheden. Wist je bijvoorbeeld dat uit onderzoek is gebleken dat de man liever een nieuwe iPhone krijgt dan een date met een ‘lekker wijf’?

Bij vlagen gaat Daphne Deckers zelfs op de wetenschappelijke toer. Na het lezen van een inspirerend krantenbericht waarin staat dat appels sneller rotten wanneer je tegen ze gaat schelden, neemt ze de proef hoogstpersoonlijk op de som. Misschien komt hier de uitdrukking ‘iemand verrot schelden’ vandaan? Ook valt er beslist iets te lachen: ‘waarom mannen tegen lantaarnpalen plassen? Misschien gaan ze onbewust de strijd aan met een grotere paal’. Daphne wisselt humor en luchtigheid af met serieuze zaken, op zo’n manier dat het geen moment saai wordt. Het zijn columns waarbij het einde steeds mooi aansluit op het begin, zodat het cirkeltje weer rond is. Knap geschreven en erg vermakelijk!

Lees jij graag columnbundels?

De mooiste stukken over liefde

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Daphne Deckers is al elf jaar de beste columniste van Nederland. Met een ijzeren discipline schrijft ze iedere week haar scherpe, grappige en relativerende columns. Daarnaast wordt ze regelmatig door diverse media gevraagd stukken te schrijven. Liefde bundelt Daphne’s beste columns en stukken over de liefde in een liefdevol boekje.