Bedrog RECENSIE

Danielle Steel is voor veel mensen geen onbekende naam. Als je haar niet kent van de vele boeken die ze geschreven heeft, dan ken je haar vast van de vele films die er van deze boeken gemaakt zijn. Tijden lang stonden deze films bij RTL4 in de vaste programmering van ‘de ware woensdagavond film’. Ondanks dat ik Danielle Steel zeker wel van haar films ken, had ik nog niet eerder een boek van haar gelezen. Achteraf vraag ik me af hoe dat in godsnaam kan, want zodra ik Bedrog open sloeg viel mijn oog op een lijst van alle boeken die Danielle Steel heeft geschreven. En eerlijk gezegd stond ik versteld van deze lijst met zo’n 80 (!!!) titels…

Toen ik Bedrog in mijn handen kreeg was ik al erg benieuwd en na het zien van deze lijst alleen nog maar meer. Vol enthousiasme ben ik meteen begonnen met lezen en al snel kon ik niet meer ophouden. Het enige waar ik even aan moest wennen was dat Danielle soms de neiging heeft om te herhalen, wat ik in het begin af en toe irritant vond. Na een tijdje was ik dit echter gewend - of Danielle stopte er ineens mee - maar het is me toen in ieder geval niet meer opgevallen. Eenmaal in het verhaal is het bijna niet meer mogelijk om het boek neer te leggen en wil je alleen maar blijven lezen.

Je waant je in het leven van de hoofdpersoon die in dit geval Tallie Jones is. Tallie Jones is een bekende filmregisseur die een relatie heeft met Hunter Loyd, een bekende filmproducent. Ze heeft een dochter Max die studeert in New York en haar beste vriendin Brigitte is al jaren haar assistent. Tallie maakt veel succesvolle films en heeft een druk leventje. Ondanks dat ze erg bekend is, is Tallie heel bescheiden en gewoon gebleven. Wanneer er echter een accountantscontrole plaatsvindt, ontdekt de boekhouder dat er al tijden lang geld wordt weggesluisd. Hierop begint er een zoektocht naar waar dit geld gebleven is, waarbij Tallies leven volledig op zijn kop wordt gezet.

Danielle Steel is niet voor niets zo’n bekende en succesvolle schrijfster. Ze heeft de kracht om je mee te sleuren in de levens van de hoofdpersonen, zonder ook maar een moment te vervelen. Daarnaast zijn de verhalen prachtig tot in de details uitgewerkt. Waar genoeg schrijvers vooral de nadruk leggen op de levens van de hoofdpersonen, besteed Danielle ook veel aandacht aan de bijpersonen en zorgt ze ervoor dat alles klopt en in elkaar valt. Bij het lezen van het boek zag ik geregeld voor me hoe het verhaal eruit zou zien op beeld en kon ik me zo voorstellen dat het verfilmd zou worden. Bedrog is een heerlijk verhaal om je in onder te dompelen en alles om je heen te vergeten!

Heb jij weleens een boek van Danielle Steel gelezen? Zo ja, welke?

Bedrog

Danielle Steel

31 maart 2013

ISBN 9789021808253
    Uitgever Sijthoff
    320 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Betrayal

Sijthoff

1  2  3  4  5

Taillie Jones is een succesvol filmregisseur met een grote passie voor haar vak. Ze is dol op haar tienerdochter en ze is gelukkig met haar vriend Hunter Lloyd. Tallies drukke leven wordt perfect georganiseerd door haar personal assistant Brigitte. Maar dan neemt Tallies leven een noodlottige wending : ze wordt bestolen, en haar geliefde blijkt een schokkend geheim te hebben.

Bedrog is een prachtig verhaal over een vrouw die door een mijnenveld van verlies en verdriet laveert, op weg naar een nieuw begin.