De voorspelling RECENSIE

De voorspelling is het vierde deel uit de mysteriethriller serie De vallei. In De voorspelling gaan drie studenten van Grace College op onderzoek in de bergen, nadat een van hun medestudenten Benjamin zeer verward en ziek terugkomt uit de bergen. Tijdens hun zoektocht proberen ze na te gaan wat er met Benjamin gebeurd is en waar hij zijn laatste uren heeft doorgebracht. Ze doen echter vreemde ontdekkingen en zelfs hun eigen veilige terugkeer naar de vallei is niet zeker.

De voorspelling is dan wel een deel uit een serie, maar is ook goed op zichzelf te lezen. Misschien zelfs beter dan wanneer je ook voorgaande verhalen gelezen hebt. Ik had het deel hiervoor ook gelezen en op de een of andere manier bleef ik steeds maar proberen om dat verhaal terug te halen, wat niet echt wilde lukken en voor dit verhaal eigenlijk ook niet nodig was.

Waar het vorige deel van deze serie razend spannend was en erg onvoorspelbaar, kon dit deel van de serie mij wat minder boeien. Op de een of andere manier kabbelde het verhaal maar wat voort en hield het minder mijn aandacht vast. Ook het uiteindelijke slot van het verhaal, vond ik niet erg bevredigend… Wat mij betreft best leuk om eens te lezen, maar niet echt een aanrader.

Heb jij al boeken uit De vallei-serie gelezen? Zo ja, wat vind je ervan?

De voorspelling

Krystyna Kuhn

14 augustus 2013

ISBN 9789049925956
    Uitgever Moon
    272 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Das Tal - Die Prophezeihung
  • Ondertitel:

De Vallei #4

Moon

Fantasy

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Het is examentijd op Grace College en uitgerekend op dat moment verdwijnt Benjamin voor drie lange dagen. Als hij weer op Grace College terugkeert, is hij erg verward en meer dood dan levend. Heeft hij soms tijdens zijn horrortrip in de bergen de goed verborgen geheimen van de vallei ontdekt? Terwijl Benjamin voor zijn leven vecht, trekken Katie, Robert en David de bergen in, vastbesloten om de geheimen van de vallei te ontrafelen. Ze doen daar een ongelooflijke ontdekking...

• Winnen: 3x Beter laat dan nooit van Charlotte de Monchy

• 7 redenen waarom Disney films niet alleen leuk zijn voor kinderen

• Alle Beauty and the Beast films door de jaren heen