One more slice RECENSIE

Leila Lindholm is een bekende tv-kok uit Zweden en met haar kookboeken verovert ze langzaamaan de rest van Europa. One more slice is het tweede kookboek van Leila. Het boek bevat de lekkerste specialiteiten uit alle landen. Wanneer je een eerste keer door het kookboek bladert, merk je inderdaad dat er recepten van over de hele wereld in het boek staan: van Italië tot Amerika en van Frankrijk tot Rusland.

Het boek bevat meer dan 150 zoete en hartige recepten en bestaat uit negen hoofdstukken: pizza amore, say cheesecake!, pannenkoeken en wafels, ciao tortano, brownies en blondies, I scream ice cream, boulangerie, American pie en pasta pronto. Staat het water jou ook al in de mond bij het lezen van deze titels? Het is dus niet alleen een dessertboek, het bevat ook recepten om zelf brood of pasta te maken.

Ik moet toegeven dat ik zelf geen grote keukenprinses ben. Een recept moet voor mij echt stap voor stap duidelijk uitgelegd worden, wil ik iets tot een goed einde kunnen brengen. Daarom was ik ook heel blij dat elk hoofdstuk in One more slice begint met een basisrecept. Ideaal voor een beginner zoals ik! Niet getreurd wanneer je wat meer keukenervaring hebt, want na elk basisrecept volgen allerlei (originele) variaties op dit recept. Daarnaast staan er ook interessante trucjes in het boek die voor iedereen nuttig kunnen zijn.

De vormgeving van het boek vind ik ook mooi. De foto’s zijn prachtig, de recepten staan duidelijk uitgelegd en via het register achteraan het boek vind je snel recepten of ingrediënten terug.

Staat het water jou ook al in de mond bij het lezen van deze recensie?

One more slice

Leila Lindholm

3 september 2013

ISBN 9789023014027
    Uitgever Becht
    224 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

One More Slice

Becht

Kookboeken

1  2  3  4  5

Leila Lindholm is een bekende Zweedse tv-kok en auteur. In 'One more slice' leert ze je hoe je zelf zuurdesembrood, pizza en pasta maakt, en bovendien verklapt ze je haar heerlijkste zoete recepten, bijvoorbeeld voor pannenkoeken en wafels, cheesecake, brownies & blondies en ijstaart. Elk hoofdstuk begint met een basisrecept, gevolgd door allerlei variaties en aangevuld met veel tips voor lezers die nog beter willen leren bakken. Je leert ook handige trucjes, die nuttig zijn voor zowel ervaren thuiskoks als beginners. 'One more slice' bevat bijna 200 recepten voor alle gelegenheden, die je het hele jaar door zullen inspireren en verrassen.

De zoete en hartige gerechten met de nadruk op eerlijke en volle Italiaanse smaken worden met elkaar afgewisseld, en alles is geïllustreerd met sfeervolle en zeer smakelijke foto's.