Girl heart boy 3 - Mijn valentijn RECENSIE

In het derde boek van de Girl heart boy- serie van Ali Cronin staat Cassie centraal. Cass staat bij haar vrienden bekend als Miss Monogaam. Ze heeft al jaren een vaste vriend, is niet zo’n feestbeest en doet hard haar best op school in de hoop toegelaten te worden tot Cambridge. Van buiten lijkt Cassies leven perfect op orde, maar van binnen stormt het. Haar vriend kan het niet vinden met haar vrienden, ze twijfelt over haar toekomst en haar relatie met haar moeder staat op scherp.

Net als in de vorige twee boeken van de serie, weet Cronin ook deze keer haar hoofdpersoon een heel eigen stem te geven. Vanuit de andere meiden leek Cass inderdaad degene die alles op orde had en stiekem een beetje saai was. Met dat vooroordeel begon ik dan ook aan Mijn Valentijn. Het verhaal moest wel een beetje op gang komen, maar gelukkig krijg je alle gelegenheid Cassie te leren kennen en te waarderen.

Cronin trapt niet in de valkuil het boek alleen om de problemen van deze hoofdpersoon te laten draaien. Voor een deel is er niet aan te ontkomen dat het zo lijkt alsof elke persoon slechts in de korte periode die het boek beslaat met iets worstelt. Maar precies op het moment dat ik dacht dat het in de levens van de anderen wel heel erg rozengeur en maneschijn was, gebeurde er iets waardoor blijkt dat dat toch niet zo is. Of was je samen met Cass gewoon teveel met haar bezig?

Minpunt van de hele Girl heart boy- serie is misschien dat iedereen slechts een keer voorbij komt. Doordat je de voormalig hoofdpersonen blijft tegenkomen in de nieuwe boeken, ben je je er erg van bewust dat hun levens ook na hun boeken gewoon doorgaan. Of is het juist positief omdat het Cronin lukt haar lezers zich aan haar personages te laten hechten? In ieder geval was dit opnieuw een prima deel van de serie en blijf ik nieuwsgierig naar het vervolg.

Heb jij al boeken uit de Girl heart boy-serie gelezen?

Girl heart boy 3 - Mijn valentijn

Ali Cronin

11 oktober 2013

ISBN 9789021808161
    Uitgever Sijthoff
    272 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Three's a Crowd

Sijthoff

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Cass staat bij haar vrienden bekend als Miss Monogaam. Ze is niet zo'n feestbeest en ze heeft al een tijd een vaste vriend, Adam. Iedereen denkt dat haar leven perfect is: ze heeft leuke ouders en genoeg geld, maar het is juist een chaos! Adam vindt haar vrienden maar niks en laat dat merken ook. Bovendien is haar beste vriend Jack verliefd op haar. Maar zij niet op hem. Cass wordt er gek van.