Fabriek Romantiek RECENSIE

Fabriek Romantiek was een TV-programma op de Vlaamse zender Eén waar Eva Daeleman en Caroline Verbrugghe de kijker tips gaven over trendsettend genieten. Het gelijknamige boek bundelt enkele van hun creatiefste ideeën hoe je aan de hand van enkele eenvoudige DIY’s (do-it-yourselfs) je interieur een persoonlijke toets kan geven.

Het boek is ingedeeld in tien hoofdstukken: fotografie, keuken, verlichting, groen in huis, kinderen, Kerst in huis, creatieve cadeautjes, feestelijk tafelen, kunst in huis en huisdieren. De thema’s zijn heel divers en de moeilijkheidsgraad van de knutselwerkjes is eveneens verschillend. De stijl en vormgeving van het boek en de DIY’s zijn redelijk retro. Elke do-it-yourself wordt duidelijk stap voor stap uitgelegd en de verschillende foto’s helpen je eveneens een handje op weg. Per thema worden er leuke adresjes aangehaald waar je naar hartenlust kan shoppen. Het boek is ideaal voor creatieve zielen die fan zijn van retro design à la beestige fotohouders, scrabble-slinger, tafel met een sterrenhemel, foto’s onder de stolp, TV-aquarium of bouwpakket van drinkrietjes.

Ten slotte geef ik je graag nog een extra tip mee als je dit boek zou kopen. Op de website van het TV-programma vind je video’s waarin Eva en Caroline hun creatieve knutselwerken stap voor stap uitleggen.

Ben jij een beetje creatief en lijkt dit boek je wel wat?

Fabriek Romantiek

1  2  3  4  5

Heeft je interieur nood aan een hippe transformatie? Eva en Caroline tonen je de weg! Een grappig speldenkussen in de vorm van een cactus. Een superleuke tafeltent voor de kleintjes. Unieke, zelfgemaakte lampen. Een hip kruidentuintje, gewoon binnen in je huis. Originele cadeautjes met een twist. Snelle en superhandige ideeën om je interieur te pimpen. Geestige fotokaders. Verrassende meubels voor je liefste hond of kat. Krijg jij ook kunstige kriebels als je dit leest, maar weet je niet goed waar te beginnen? Geen nood! In dit boek verklappen Eva en Caroline je met plezier de allerleukste adresjes en de beste doe-het-zelf-tips. De inspirerende voorbeelden en duidelijke foto's krijg je er zomaar bij.