Mijn man - overgave RECENSIE

Deel 1 en deel 2 van deze trilogie hebben mij slapeloze nachten bezorgd; ik kon niet stoppen met lezen. Wat een verslaving! In dit derde deel van de serie: Mijn man – overgave, staat Ava op het punt om mevrouw Ward te worden. Als trouwe volger van de serie weet je inmiddels: dit gaat niet zonder slag of stoot. Vanaf de eerste pagina van het eerste boek is de relatie van Ava en de sexy Lord of the Manor een rollercoaster met 3 loopings. Het verhaal begint ook echt vaart te maken wanneer de sluimerende spanningselementen – de onbeantwoorde vragen uit deel 2 – een echte rol beginnen te spelen. Ava’s stalker heeft het op haar leven gemunt en hierdoor groeit Jesse’s dominante beschermingsdrang alleen maar meer en meer! Daarnaast blijkt Jesse nog steeds een duveltje uit een doosje, aangezien hij ondanks zijn belofte echt nog wel meer schokkende geheimen heeft. Wil hij echter Ava niet verjagen en wil hij haar echt kunnen beschermen, dan zal hij zichzelf toch echt aan haar over moeten geven!

Ontdekking en Overgave las ik in een weekend uit, zo diep zat ik in het verhaal. Mijn hunkering naar deze boeken voelde als een soort van honger die gestild moest worden. Een honger die probeerde weg te schrokken, in plaats van dat ik netjes mijn bordje leeg at. In dit derde deel gebeuren er steeds meer spannende dingen en dat is vooral wat ik goed vond aan dit boek. Ook al staan Jesse en Ava nog steeds in het middelpunt, zij zijn zelf niet meer per se de veroorzakers meer van al het hartzeer. In deel 1 waren zij zelf verantwoordelijk voor hoe gek zij elkaar maakten en nu heeft iemand anders het op hen voorzien. Jesse en Ava vormen al duidelijker een front en hun liefde is ook anders dan in de eerste twee delen. Deze lijkt dieper en kostbaarder op de een of andere manier.

Het enige minpunt – waardoor ik even uit de bedwelmende roes raakte – is het einde. Ondanks het feit dat ik me hier als romantische ziel helemaal in kon vinden was ik minder gecharmeerd van het feit dat Jesse’s personage opeens de vertellersrol kreeg toebedeeld in de epiloog. Ik had gedurende het lezen van deze trilogie een eigen beeld geschetst van hem als persoon en hierin werd ik daarom lichtelijk teleurgesteld. Vandaar dat ik ditmaal 4 hartjes (nog steeds ‘zeer goed’) geef in plaats van 5 zoals bij deel 1 en 2.

Heb jij de Mijn man reeks al gelezen?

Mijn man - overgave

1  2  3  4  5
    (23 stemmen)

Het verhaal van Jesse en Ava nadert een climax, de gasten druppelen The Manor binnen en dit moet een gelukkige dag worden. Ava moet accepteren dat ze Jesse nooit helemaal zal temmen - en dat wil ze ook niet. De liefde tussen de twee is sterk, de band geweldig. maar net als ze denkt zijn donkerste kanten te kennen, zijn er ineens nieuwe vragen.

De Mijn Man-trilogie is een intens en gepassioneerd verhaal dat lezeressen helemaal wild maakt. Geen wonder, want het verslavend foute personage Jesse Ward is het geheim van deze unieke bestseller-reeks.