Ik volg je RECENSIE

Pien woont met haar vijfjarige dochtertje Eva in een klein dorpje. Zij woont daar sinds haar elfde, maar is nooit volledig geaccepteerd. Zeker niet toen zij zwanger raakte van Eva (en er geen vader in beeld was). Haar collega Theo nodigt haar op een avond uit voor een etentje. Ondanks dat ze er niet heel veel zin in heeft besluit ze toch te gaan. Dit blijkt echter niet zo’n wijs besluit. Theo blijkt een rare obsessie voor haar te hebben en zal niet rusten voordat zij van hem is. Hij begint haar te stalken, maar de buitenwereld heeft niets door omdat hij twee gezichten heeft.
Het gaat van kwaad tot erger en Pien wordt steeds banger. Extra erg is dat ze het bij niemand kwijt kan en ook haar beste vriend doet raar. Op een gegeven moment is Pien haar leven niet meer zeker…

De proloog van dit boek gooit je gelijk in het diepe; Pien is levend begraven. Je weet echter niet waar en door wie. Het boek begint op de avond van het etentje bij Theo. Ook zonder het lezen van de synopsis voel je dat er een rare sfeer om Theo heen hangt. Dat hij echter zo’n enge tiran is komt toch ietwat als een verassing. Je haalt opgelucht adem als Pien aan hem weet te ontsnappen, maar aan de andere kant weet je dat dit pas het begin van de ellende is.

Omdat het boek zo spannend begint kan je maar één ding; doorlezen! Gelukkig is het vlot geschreven dus dat maakt ook dat het boek erg fijn leest. De cover vond ik erg bij het verhaal passen en daarbij schept het een goed beeld van het boek voor je eraan begint. Het enige wat ik jammer vond is dat De Crime Compagnie gebruik maakt van redelijk dun papier. Je ziet dus de letters van de vorige en volgende bladzijde door de pagina’s schijnen. Dit hinderde mij in het begin een beetje, maar verdween gelukkig als snel toen ik verder las.

Pien pakt sommige zaken zo onhandig aan dat je wel zou willen schreeuwen dat ze het anders moet doen. Ik vind het altijd fijn dat je als lezer zo betrokken raakt tijdens het lezen van een boek. Een enkele situatie vond ik ietwat voorspelbaar, maar Marelle Boersma weet er toch steeds een leuke, spannende of onverwachte draai aan te geven.

Wat mij betreft een lekker (Hollands) boek waarbij ik me goed in kon leven. Het verhaal speelde zich als een soort film in mijn hoofd af. Eigenlijk precies wat ik van een boek verwacht, fijn! Het is niet de állerbeste of meest spannende Thriller die ik ooit heb gelezen, maar behoort toch wel tot mijn favorieten. Een dikke vier hartjes dus wat mij betreft, Ik volg je vind ik een heuse aanrader!

Lees jij net als Simone ook graag Thrillers?

Ik volg je

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Stel je voor: je woont samen met je vijfjarige dochter in een klein dorp waar niemand je accepteert. Je bent eenzaam, dus als een aardige collega je uitnodigt voor een etentje, neem je het aanbod graag aan. Maar wat als deze collega je niet meer met rust laat? Hij volgt je, overal…

Het overkomt Pien. Een op het oog onschuldig etentje met haar collega Theo mondt uit in een serie huiveringwekkende gebeurtenissen, waarbij Pien haar leven niet meer zeker is.