Recensie: Sterrenhemel RECENSIE

Sommige verhalen zijn zo mooi en emotioneel geschreven, dat je na het lezen van het boek een paar dagen nodig hebt om bij te komen. Je kan geen andere boeken lezen en je gedachten dwalen constant af naar de personages van het boek. Sterrenhemel had dit effect op mij. Wat een mooi en indrukwekkend verhaal!

Sterrenhemel vertelt het verhaal van Sky, een zeventienjarige tiener. Zij ondervindt het gezegde ‘de waarheid is hard’ aan den lijve wanneer ze Dean Holder ontmoet. Dean, bad guy extraordinaire, brengt Sky haar gevoelens helemaal op hol. Ze is geïntrigeerd door hem, maar aan de andere kant is ze doodsbang voor de gevoelens die hij in haar losmaakt. Ze probeert hem op afstand te houden, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat Sky echter niet weet, is dat Dean geheimen voor haar achterhoudt. Geheimen die, wanneer ze aan het licht komen, haar hele leven op de kop zullen zetten.

Sterrenhemel is ontzettend fijn geschreven, waardoor je het boek in een mum van tijd uit hebt. Aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant wil je dat het boek oneindig lang door blijft gaan. Het boek grijpt vanaf het eerste hoofdstuk direct je aandacht en laat het vervolgens niet meer los. De kracht van Sterrenhemel zit vooral in het verhaal: ik ben nog nooit zó verrast door een boek. De ijzersterke plotwendingen hebben mij meerdere keren totaal overdonderd.

Als je op zoek bent naar een mysterieus, emotioneel, spannend én romantisch verhaal, dan is Sterrenhemel echt wat voor jou! Dit boek is in het buitenland al enorm populair en ik ben er heilig van overtuigd dat het boek ook in Nederland erg geliefd zal worden. Je gaat, of je het nou wil of niet, houden van Sky en Dean. Sterrenhemel krijgt van mij vijf welverdiende hartjes!

Ga je Sterrenhemel ook lezen?

Sterrenhemel

1  2  3  4  5
    (32 stemmen)

Sky weet een paar dingen heel zeker: ze huilt nooit, de echte wereld bestaat niet uit happy endings en halsoverkop verliefd worden is niet aan haar besteed. Al deze zekerheden gaan overboord zodra Syd Dean Holder ontmoet tijdens het hardlopen. Sky probeert hem op afstand te houden, want ze wil niet dat haar leven overhoopgehaald wordt. Maar Sky en Dean treffen elkaar telkens weer tijdens het hardlopen; Dean is vasthoudend en maakt honderdduizend gevoelens in haar los. Moet ze haar levensregels herschrijven?