Recensie: Easy Peasy RECENSIE

Eten is een belangrijk onderdeel van ons leven, maar hoe zit het eigenlijk met eten voor je kleintje? Welke voedingsstoffen zijn voor een baby van 3 maanden belangrijk en wat geef je een peuter als snack? In Easy Peasy geven Claire van den Heuvel en Vera van Haren je tips over hoe je een gezonde basis kunt creëren voor de allerkleinsten, ook als je niet veel tijd hebt. Het boek is opgedeeld in twee delen: Filosofie en recepten. In deel één lees je de motivatie achter Easy Peasy en met welk doel het boek geschreven is. Vervolgens wordt deze filosofie in deel twee toegepast aan de hand van duidelijke (en lekkere) recepten.

Wat is zo fijn vind aan dit boek is dat Claire en Vera je echt meenemen back to basics. Heb je geen ervaring met voeding voor kinderen, dan geeft dit boek je houvast. Zo starten de recepten bijvoorbeeld met recepten voor mama, als de baby nog niet geboren is. Wat is belangrijk om tijdens je zwangerschap te eten en wat kan je beter laten staan? Maar vooral ook, waarom kun je het beter laten staan? Stiekem zijn deze gerechten trouwens ook heel lekker als je niet zwanger bent, bijvoorbeeld de heerlijke choco craving cake (een raw chocotaart met frambozen!). Daarna volgen recepten voor baby, dreumes en peuter, elk met een duidelijke toelichting wat kinderen in die leeftijdscategorie mogen/moeten eten.

Dit boek krijgt van mij vijf hartjes, aangezien ik denk dat het iedere beginnende en misschien zelfs ook ervaren ouder veel handige tips en recepten biedt. De recepten zijn niet te ingewikkeld en de toelichting is helder. Een leuk cadeautje voor een babyshower!

Ben jij goed voorbereid of zou dit boek jou ook wat handige tips kunnen geven?

Easy Peasy

1  2  3  4  5

Easy Peasy is een kookboek voor ouders van de allerkleinsten (0-4). Bomvol recepten die naast gezond, voedzaam en smaakvol ook gemakkelijk te maken zijn. Ook geeft Easy Peasy inspiratie en houvast om slimme keuzes te maken en zo je baby, dreumes of peuter een gezonde basis te geven.

Easy Peasy is daarnaast een handleiding voor ouders op het gebied van eetgedrag. Waarom is het beter om te beginnen met het geven van groente in plaats van fruit? Wat is het voordeel van een suikervrije start? En hoe overleef je de twee-is-nee-fase? Met een uitgebreide filosofie, eenvoudige foodrules, leuke tips, realistische alternatieven en heel veel gemakkelijke recepten.