Recensie: Verstrikt RECENSIE

Eline Hagens is journaliste en werkt voor maandblad Heat. Ze moet daar samenwerken met haar collega’s Karin en Corine (tuttenbellen), haar ex Dennis (lul eerste klas) en haar baas Boris (lekkere vent). Wanneer Boris een paar dagen niet komt opdagen is eerst niemand bezorgd. Boris blijft wel vaker een paar dagen weg van zijn werk. Maar als hij na een week nog niet boven water is, gaat Eline op onderzoek uit. Ze komt erachter dat Boris op de dag van zijn verdwijning een afspraak had met een dame van escortbureau Femmetastique.  Zocht Boris een persoonlijk pleziertje of was hij een scoop voor het blad op het spoor? Eline duikt steeds verder in de escortwereld en raakt bevriend met Lilly, een escortdame die de wens heeft om door te breken als schrijfster. Eline biedt Lilly in ruil voor haar hulp een stageplaats aan bij Heat, maar is een prostituee wel te vertrouwen? Want degene die Boris lijkt te dwarsbomen, houdt ook Eline in de gaten…

Vanuit het wisselende perspectief van Desi, eigenaresse van Femmetastique, en Eline, journaliste bij maandblad Heat, leidt Eveline Karman ons naar het ware verhaal achter de verdwijning van hoofdredacteur Boris. De samenkomst van de verhaallijnen is ingenieus en de schrijfstijl is heerlijk vlot. Geen enkel moment wordt het verhaal saai of kabbelt het wat rustig voort. De spanning is steeds te snijden, zonder dat Karman kiest voor ongeloofwaardige plotwendingen. De sfeer omtrent de verdwijning van Boris en de escortservice is mysterieus, maar de duistere praktijken, karakteristieke dames en klantafspraken worden met een zekere elegantie verwoord. Het zijn dan ook de scherpe observaties en de nuchtere toon die het verhaal het meeste kenmerken. Toch moet Verstrikt het vooral hebben van het sterke eind. Ondanks dat halverwege het boek eigenlijk al duidelijk wordt wie er verantwoordelijk is voor de verdwijning van Boris, vallen alle puzzelstukjes pas op de allerlaatste bladzijden in elkaar. Met Verstrikt vestigt Eveline Karman haar naam dan ook absoluut binnen het thrillergenre.

Verstrikt

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Journaliste en schrijver Eveline Karman zet met ‘Verstrikt’ een ijzersterk debuut neer. Deze spannende literaire thriller voor fans van Saskia Noort en Heleen van Royen speelt zich af in de glamoureuze wereld van de high class escort.

Wanneer Eline’s baas Boris, hoofdredacteur van het blad Heat, verdwijnt, maakt eerst niemand zich zorgen. Maar als hij na een paar dagen nog steeds niet boven water is, gaat Eline op onderzoek uit. Ze komt erachter dat zijn laatste afspraak met een dame van een high class escortbureau was, maar niet voor een pleziertje. Boris was met een onderzoek bezig.
    Eline bijt zich vast in Boris’ verdwijning en komt terecht in de escortwereld. Intussen krijgt degene die Boris dwarsboomde, nu ook Eline in het vizier...