Recensie: Benissa RECENSIE

Tsja, hoe zal ik dit boek eens omschrijven. Ten eerste is het heel erg spannend, ten tweede vond ik het verhaal iets te vergezocht.

Benissa is het tweede deel in een drieluik. Het begint met een overzicht van wat er in het eerste deel gebeurde. Wat erg fijn is, gezien het feit dat de verhaallijn hier en daar vrij vergezocht is. Benissa is een ex-kindsoldate uit Sierra Leone, die in de infanterie is opgeleid tot een briljante vechter. Nadat ze ontsnapt uit het leger, wordt ze huurmoordenaar in Europa, omdat ze alle nare zakken in de wereld wil uitroeien. Ze krijgt de opdracht een hoge pief binnen een farmaciebedrijf uit te schakelen, maar komt erachter dat hij een goede vriend is van haar ex-psychiater met wie ze een goede band had. Ze besluit haar target dan ook te sparen en te helpen zijn verloofde op te sporen, die gekidnapt is.

Ik moest me even over de vergezochte verhaallijn heen zetten, maar toen ik eenmaal in het verhaal zat, was het superspannend. Ondanks dat Benissa bij de beste vechters van de wereld hoort, komt ze tegenover een tegenstander te staan die aan haar gewaagd is... Dan zijn er alleen nog die rare Vlaamse woorden en het feit dat het boek niet bijster goed geredigeerd is. Hierdoor werd ik regelmatig uit het verhaal gehaald, maar ik sta dan ook bekend om mijn allergie voor taalfouten. Al met al een prima thriller, zeker als je niet vies bent van een overschot aan toevalligheden en extreme situaties.

Benissa

1  2  3  4  5

Philip Le Bon haalt weer uit met een keihard en steengoed vervolg op Sara

Hoeveel leed kan een vrouw verwerken vooraleer ze de pedalen verliest? En hoeveel wilskracht heeft ze dan nog om terug te slaan? Is niet iedereen in staat om te moorden? Benissa, de zwarte huurmoordenares, lijdt aan het posttraumatisch stresssyndroom. Toen het hoofd van de Psychiatrie haar als jong meisje ontoerekeningsvatbaar verklaarde, werd ze opgesloten in een instelling. Jaren later duikt de geesteszieke Benissa op in Londen met maar één ding voor ogen: wraak nemen op de mensheid voor al het leed dat haar werd aangedaan. Maar dan duikt iemand uit haar pijnlijke verleden weer op en kantelt alles. Als wederdienst besluit Benissa te helpen met de zoektocht naar de gegijzelde Sara. Is de roodharige vrouw nog in leven?