Recensie: Model in New York RECENSIE

Drie weken lang in New York, hoe geweldig kan het zijn? Als Marie en haar vriendin Imane de kans krijgen om met Maries ouders mee te gaan naar New York hoeven ze geen twee keer na te denken. Op een feestje ontmoeten ze een beroemde modeontwerpster.  Ze krijgen binnen de kortste keren de kans om langs verschillende go-see’s te gaan, om te kijken of ze geschikt zijn als model. Alles loopt op rolletjes, totdat Imane zich steeds raarder gedraagt. Marie snapt haar niet, want Imane heeft toch immers meer ervaring met het modellenwerk? Terwijl Marie er achter probeert te komen wat er aan de hand is, doet Imane nog steeds vreemd. Marie voelt zich schuldig omdat zij veel meer klussen aangeboden krijgt dan Imane. Wat is er toch met haar aan de hand?

In dit boek kun je je echt inleven. Alles is mogelijk, dat geeft dit boek wel aan. Het is leuk om te lezen, en je droomt weg in dit boek. Het is op een fijne manier geschreven, dus ging het mij niet vervelen. Ook is het een vrij spannend boek, met name aan het einde. En het verhaal gaat niet alleen maar over de ruzie tussen Marie en Imane, het gaat ook over de modellenklussen en alle dingen die ze beleven. Zo is het boek steeds afwisselend.

Model in New York

1  2  3  4  5

Supercool! Marie en haar vriendin Imane logeren samen met Maries ouders zes weken in New York. Daar krijgen ze de kans om modellenwerk te doen. Poseren voor een echte fotograaf, in een mooie jurk over de catwalk lopen… Een grote droom komt uit. Maar Imane krijgt veel minder opdrachten dan Marie. Komt nu hun vriendschap in gevaar?