Recensie: The Finisher: Sprong in de wildernis RECENSIE

Vega Jane is opgepakt voor verraad, hoewel zij dat niet gedaan heeft. De keuze om te kiezen voor de doodstraf of dapper te vechten in het Duellum, is niet moeilijk. Het 15 jarige meisje moet het opnemen tegen allemaal sterke mannen. Haar vriend Delph helpt haar met trainen, maar is dit goed genoeg om vijf wedstrijden te winnen?

Waar 'Vechten voor de waarheid' eindigde, gaat dit deel meteen verder. Ik had wat moeite met het herinneren van namen, personages of hoe Vega Jane aan bepaalde voorwerpen kwam. Beide boeken zijn oorspronkelijk één boek, maar de uitgever heeft ervoor gekozen om het te spitsen en vlak na elkaar te publiceren. Dat vind ik erg jammer, want het eerste deel vond ik erg tegenvallen. Hierdoor twijfelde ik of ik het volgende boek wel wilde lezen. Dit boek bevat echter meer spanning en hoewel ik sommige dingen een beetje kwijt was, voelde het verhaal wel vertrouwd aan. Ik leefde mee met Vega tijdens de gevechten en juichte als Vega achter informatie kwam.

Uiteindelijk ben ik toch blij dat ik door ben gegaan met de boeken over Vega Jane, want ik heb erg genoten van 'Sprong in de wildernis'. Hoewel ik nog steeds veel vragen over Bitterbos en het Moeras heb, zijn er ook veel vragen beantwoord. Hierdoor ben ik benieuwd welke wendingen het volgende deel, Engelse titel The Keeper, gaat krijgen. Dankzij dit boek ga ik zeker weten de rest van de serie lezen.

The Finisher - Sprong in de wildernis

1  2  3  4  5

Stel je voor, je bent vijftien jaar en je wordt veroordeeld om te vechten tegen de sterkste mannen van het dorp. En opgeven is niet toegestaan… Dat is de straf die Vega Jane krijgt opgelegd wanneer ze wordt betrapt met een plattegrond van het verboden Moeras dat het dorp omringt. Winnen lijkt onmogelijk, maar het is de enige mogelijkheid om te overleven. Vega zal alles moeten geven om haar leven te redden – en eindelijk te ontdekken wat zo angstvallig geheim moet blijven.

Het spannende vervolg op Vechten voor de waarheid.