Recensie: Opgejaagd RECENSIE

Opgejaagd gaat over de 30-jarige Morgan. Morgan is verloofd met Bennett en schrijft een proefschrift over slachtofferpsychologie. Morgan heeft Bennett leren kennen door haar proefschrift en ze valt compleet voor hem. Ondanks dat hij erg bezitter is. Op een dag komt Morgan thuis en vindt ze Bennett in de slaapkamer. Hij is vermoord, maar het kan niet door een mens zijn gedaan. Morgan realiseert zich dat het door een hond is aangericht, maar waarom zou een van haar drie honden dit gedaan hebben? Morgan gaat opzoek naar de ouders van Bennett om het slechte nieuws te vertellen. Ze heeft zijn ouders nooit ontmoet en dan komt ze erachter dat hij niet de man was die ze dacht dat hij was. Ze komt achter de grote geheimen van Bennett. Ze ontdekt onder andere dat hij meerdere vriendinnen heeft gehad, en deze vrouwen worden opeens een voor een vermoord. Morgan denkt te weten wie dit gedaan heeft, maar heeft ze gelijk?

Opgejaagd is een literaire thriller. Op de kaft staat: 'voor de lezers van het meisje in de trein'. Dit boek is momenteel erg populair, dus dat maakte me erg nieuwsgierig naar het boek opgejaagd. Het boek begint gelijk erg spannend. Je hoeft geen tientallen bladzijdes te lezen totdat er eindelijk iets gebeurt, en dat is fijn. Doordat de spanning groot is, wil je verder blijven lezen. Uiteindelijk zakt de spanning helaas wat weg, maar er gebeurt telkens weer wat. Het verhaal laat je kennis maken met verschillende personages die één voor één een belangrijke rol spelen. Ook vertelt Morgan verschillende verhalen over slachtofferspsychologie, en dat geeft het verhaal ook wat meer diepgang.
Soms wordt er erg diep ingegaan op de details, en dat had voor mij wat minder gemogen. Maar aan de andere kant krijg je daardoor wel een beter beeld bij het verhaal.

Opgejaagd is een boek dat erg prettig te lezen is. Er worden soms moeilijke woorden gebruikt, maar het is zeker niet storend. Het verhaal is goed doordacht en het einde is zeker niet voorspelbaar. Je weet niet wat je kunt verwachten en dat maakt het zo leuk om te lezen. Het boek is niet continue spannend, maar wel erg vermakelijk. Je wilt weten wat er precies is gebeurt in de nacht dat Bennett is vermoord, en waarom de andere vrouwen vermoord worden. De ontknoping heeft zeker indruk op me gemaakt, en ik ben benieuwd naar de andere boeken van A.J. Rich.

Opgejaagd

1  2  3  4  5

‘Een boeiend gegeven, een argeloze verteller, gevaarlijke verrassingen… Opgejaagd is een nagelbijtend spannend en geloofwaardig verhaal over het intiemste bedrog.’ Abigail Thomas

Een sexy, verontrustende en razend spannende thriller over een vrouw in een intense relatie, waarin haar geliefde niet blijkt te zijn wie zij dacht…

De 30-jarige Morgan heeft haar leven op orde: ze schrijft een proefschrift over slachtofferpsychologie en is verloofd met Bennett. Hoewel Bennett bezitteriger is dan haar vorige geliefden, is hij charmant en sexy.

Maar dan komt ze thuis van college en treft ze hem aan in de slaapkamer. Hij is op gruwelijke wijze gedood en haar honden zijn met bloed besmeurd. Alles wat ze liefhad, is ze plotseling kwijt.

Wanneer Morgan Bennetts ouders wil inlichten over zijn dood, ontdekt ze dat hij niet de man was die hij beweerde te zijn. Ze ontrafelt leugen na leugen over zijn jeugd en werk. Bovendien blijkt hij er meerdere vriendinnen op na te hebben gehouden. Dan worden deze vrouwen een voor een vermoord…