Recensie: Dwaaleiland RECENSIE

Ken je de Disney films van vroeger nog? Toen die eindigde zijn alle slechteriken verbannen naar Dwaaleiland. Dwaaleiland heeft een anti-magie koepel eromheen. Dit zorgt ervoor dat er geen magie is op Dwaaleiland en de slechteriken dus machteloos zijn. Het leven op Dwaaleiland is zwaar omdat ze allemaal moeten leven van de restje van Aurodon, het magische land eromheen. De meeste slechteriken hebben ondertussen kinderen gekregen. Zo heb je Mal de dochter van de heerseres van Dwaaleiland en de slechtste slechterik Malafide. Mal probeert zich te bewijzen aan haar moeder dat ze net zo slecht is. Jay, de zoon van Jafar, steelt alles wat los en vast zit. Evie probeert net zo mooi te zijn als haar moeder. En Carlos is de slaaf van zijn moeder Cruella. Tot dat de slimme Carlos een apparaatje uitvindt die misschien wel heeft gezorgd voor de terugkeer van magie op het eiland.

Als groot Disney fan moest ik natuurlijk dit boek lezen. Om me heen hoorde ik veel gemixte meningen over dit boek. De één vond het boek wel leuk en de ander echt vreselijk. Het was dus tijd om mijn eigen mening hierover te vormen. En ik snap eigenlijk allebei de meningen wel. Als je in de leeftijd van 10 tot 15 bent, Disney fan en je zoekt een vermakelijk boek dan is dit jouw boek. Het boek is leuk geschreven en ik waande me echt in de wereld van Dwaaleiland

Maar dit boek is toch een grote teleurstelling gebleken. Ik dacht namelijk dat ik een volledig verhaal aan het lezen was maar het blijkt dus een soort van prequel te zijn op de film. Wat ontzettend jammer! Het einde is open en teleurstellend en het verhaal slaat dus uiteindelijk helemaal nergens op. Ik bleef me maar afvragen waarom ik van die ‘random’ verhaal lijnen aan het lezen was en op het einde worden die dus helemaal niet afgesloten. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder zo’n teleurstellend einde heb gelezen. Het verhaal is zelf grappig bedacht maar ook erg krom. Want als je onschuldige kinderen opsluit met de kwade krachten in de wereld kan je jezelf niet ‘goed’ noemen. Verder is de verhaallijn voorspelbaar en niets omvattend. De kinderen proberen slecht te zijn maar zijn eigenlijk toch goed (voorspelbaar). Driekwart van het boek is een introductie en de rest is een kleine quest. En dat is het verhaal.

Dus voor mij is dit boek 2 sterren. 2 sterren omdat het wel leuk geschreven is maar uiteindelijk een promotie boek is voor de film waar je je tijd aan hebt verspild omdat er geen einde is.

Dwaaleiland

1  2  3  4  5

Long Live Evil – Alle schurken van Disney zijn terug!

Cruella de Ville, de boze koningin uit Sneeuwwitje, Jafar, Maleficent... iedereen weet hoe de traditionele Disney-verhalen aflopen, maar waar zijn de schurken nu? Maak je borst maar nat want ze zijn druk bezig met gemene plannen maken. De bekende schurken uit de Disney-klassiekers zijn met hun kinderen verbannen uit het koninkrijk Auradon naar Dwaaleiland. Hun kinderen Mal, Evie, Jay en Carlos zijn al net zulke onruststokers als hun gemene ouders. Ze zijn druk bezig snode plannen te beramen om weer aan de macht te komen in Auradon.