Recensie: Hush Hush RECENSIE

Nora Grey heeft een vrij normaal leven. Ze woont met haar moeder op een mooie boerderij en samen met haar beste vriendin Vee beleeft ze de leukste dingen. Totdat ze een nieuw klasgenootje krijg. Hij heet Patch en het lot heeft besloten dat Nora en hij biologiepartners worden. Patch is lang, knap, ongelofelijk mysterieus en hij heeft de donkerste ogen die Nora ooit heeft gezien. Wanneer Nora sterk het vermoeden krijgt dat Patch haar aan het volgen is, weet ze dat er iets niet klopt. Maar wat?

Wat ben ik blij dat deze serie opnieuw wordt uitgegeven, maar dan in de originele covers. Ze zeggen dat je een boek niet op haar uiterlijk mag beoordelen, maar ik denk dat we dat stiekem allemaal wel doen. Deze uitgave van de Hush Hush-serie is echt supermooi, de omslagen zijn lekker mysterieus waardoor ik erg benieuwd werd naar het verhaal.

Dit eerste deel van de serie vond ik erg leuk. Het is een instapper naar een nieuwe wereld, de wereld van de gevallen engelen. Op zich was het verhaal goed opgebouwd, en kwam je er aan het einde achter wat Patch ‘echt’ is. Echter staat er al op de cover zelf dat het gaat om gevallen engelen, dus het was echt heel erg voorspelbaar. Toch irriteerde mij dat niet zo erg. Je krijgt namelijk als lezer het gevoel dat jij meer weet dan de hoofdpersoon, Nora in dit geval. Zij heeft geen idee wat Patch zou kunnen zijn. Na een aantal clous komt ze er toch achter, en ze besluit Patch te vertrouwen.

De schrijfstijl van Becca Fitzpatrick vond ik heerlijk! Al vanaf de eerste bladzijden wist zij mij het verhaal in te zuigen, en ik kon het boek daarna amper meer wegleggen. Het is echt een boek waarin je maar steeds door wil lezen, omdat je wil weten hoe het verder gaat. In het verhaal gaat het namelijk niet alleen maar over ‘Patch de gevallen engel’, het gaat over nog veel meer. Er lopen verschillende verhaallijnen door elkaar heen, wat op mij het effect had dat ik maar door wilde blijven lezen.

Ik heb Hush Hush met heel erg veel plezier gelezen. Het boek is een echte aanrader voor de liefhebbers van Young Adult-boeken, met een vleugje van het bovennatuurlijke. Ik ga deel twee van deze serie vol goede verwachtingen in!

Hush Hush #1

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Nora Grey is verstandig, slim en loopt nooit in zeven sloten tegelijk. Haar eerste fout was om verliefd te worden op Patch. Patch maakt de ene fout na de andere en heeft een verleden dat verre van brandschoon is. Verliefd worden op Nora is het beste dat hem ooit is overkomen. Maar kunnen Nora en Patch een brug slaan tussen hun twee verschillende werelden als dat betekent dat hun hart op een hartverscheurende manier op de proef wordt gesteld?