Recensie: Voor de ogen van een kind RECENSIE

'Voor de ogen van een kind' is een boek van Mary Higgins Clark. Het verhaal gaat over de moordenaar Ronald Thompson. Hij is veroordeeld tot de doodstraf op de vrouw van Steve Petterson, de moeder van Neil Petterson. Neil heeft nog elke nacht nachtmerries van de handen van de moordenaar om de nek van zijn moeder. Steve hoopt zijn leven weer op te pakken na de executie van Ronald, tot zijn nieuwe vriendin Sharon en haar zoon worden ontvoerd. Is Ronald wel de echte moordenaar? En wie is de mysterieuze Foxy die de twee ontvoerd heeft?

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: 'Voor de ogen van een kind' vond ik drie keer niks. Als ik moest beginnen met lezen, zag ik er al tegenop. Ik heb er voor mijn doen ook lang over gedaan om het boek uit te krijgen, terwijl het maar 264 bladzijdes waren. De schrijfstijl pakte me niet, het is niet vlot geschreven. Wat mij ook stoorde was dat er steeds vanuit andere perspectieven werd geschreven en ik helemaal in de war raakte over wie of wat het nou precies ging. Daarnaast waren de hoofdstukken erg kort. Een hoofdstuk was soms een alinea of drie bladzijdes en dan werd er meteen overgeschakeld op een ander personage. Heel verwarrend.

Eén positief ding vond ik dat de stukken waarin Neil en Sharon ontvoerd zijn wel spannend beschreven zijn. Dat waren de enige momenten dat ik mijn aandacht er goed bij kon houden.

Het einde van het boek was slap en onafgerond. Voor mij bleven er nog een hoop vragen over. Jammer, want ik had zulke hoge verwachtingen.

Misschien dat 'Voor de ogen van een kind' iets voor jou is, als je fan bent van crimeboeken, maar er zijn betere in dit genre. Ik geef het boek twee hartjes.

Voor de ogen van een kind

1  2  3  4  5

Het is twee jaar geleden dat een kille moordenaar Steve Pettersons vrouw Nina op brute wijze ombracht. Hun zesjarige zoon Neil was getuige en droomt nog elke nacht van de grote moordenaarshanden om de keel van zijn moeder. Nu Ronald Thompson eindelijk voor de moord veroordeeld wordt, hoopt Steve op een nieuw leven voor hemzelf, zijn zoon Neil en zijn vriendin Sharon Martin. Over twee dagen krijgt Ronald de doodstraf. Maar is hij de dader? Wanneer Neil en Sharon ontvoerd worden, slaat de twijfel toe. Een bloedstollende race tegen de tijd is het gevolg. Kan Steve zijn gezin redden?