Recensie: Sky is the limit RECENSIE

Sky moet verplicht mee naar Vlieland verhuizen. Daar heeft ze helemaal geen zin in. Ze wil in haar vertrouwde omgeving blijven, bij haar hechte vrienden. Helaas heeft ze niks te zeggen omdat haar vader op de veerboot aan de slag kan en haar moeder een B&B wil beginnen. Op het eiland voelt ze zich ontzettend alleen. Ze voelt zich opgesloten en vindt Vlieland maar saai. Totdat het vakantie is en er een hoop leuke vakantiegangers naar Vlieland komen. Er zit een persoon bij die Sky heel erg leuk vindt. Vanaf dat moment veranderd alles.

Sky is the limit, geschreven door Caja Cazemier is een perfect boek voor jeugd. Het verhaal gaat voornamelijk over de liefde, en dat is een interessant onderwerp voor de doelgroep. Ik vond het een erg vermakelijk verhaal om te lezen, alhoewel het op sommige momenten wel voorspelbaar was. Toch bleef het boek mijn aandacht trekken, en ik heb het met plezier uitgelezen. Dat kwam omdat ik Sky echt leerde kennen. Het boek gaat namelijk compleet over haar, waardoor je een soort band met haar opbouwt. Ik wou graag weten wat er nog ging gebeuren. Blijft Sky in Vlieland? Zal ze een relatie krijgen met de jongen die ze in Vlieland heeft leren kennen? Sky loopt op een gegeven moment alleen wg naar Amsterdam, en daar komt ze tot de ontdekking dat niet alles te veranderen is in het leven. Ook realiseert ze zich dat niks haar in de weg staat, vandaar ook de titel: Sky is the limit. Dat vond ik een mooi stuk om te lezen, en het gaf het boek wat meer diepgang.

Voor jongeren vanaf 13 jaar is het boek zeker een aanrader. Het boek leest makkelijk en vlot, en het is misschien op sommige momenten ook herkenbaar voor de doelgroep. Het boek laat meerdere emoties aan bod komen, en het kan jongeren helpen op het gebied van verhuizen, vriendschap, relaties en ouders.

Sky is the limit

1  2  3  4  5

Zijn haar ouders nou helemáál gek geworden...?! Die hebben besloten om naar Vlieland te verhuizen, en Sky wordt natuurlijk niks gevraagd. Daar zit ze dan. Op een eiland. Opgesloten, zo voelt het. Ze mist haar vriendinnen, ze mist haar sportvereniging, ze mist haar oude leven. En wat is het er sáái!

Maar dan wordt het zomer en stroomt het eiland vol met vakantiegangers. En daar zit één wel heel erg leuke bij...

• De geest in het plafond - Emily Jackman

• Een schot in de roos - Iris Visser