Recensie: Eten. Liefhebben. Stralen RECENSIE

De succesvolle voedingsdeskundige Amelia Freer heeft haar jarenlange ervaringen, beste tips en adviezen samengebundeld in ‘Eten. Liefhebben. Stralen'. Hierin geeft ze een stappenplan naar gezonder, slanker, maar vooral een gelukkiger leven. Een inspirerend zelfhulpboek.

Onder andere Boy George en Sam Smith zijn cliënten van Amelia Freer. Sam Smith noemde ‘Eten. Liefhebben. Stralen’ een ‘fantastisch boek’ en daar stem ik mee in. De kaft alleen al is mooi om te zien. Je ziet foto’s van lekker, gezond en kleurrijk eten en een foto van Amelia. Het boek is 271 pagina’s dik waardoor het prachtig staat op je keukentafel. Als je het boek openslaat kom je illustraties tegen en hele Instagramwaardige foto’s van groentes, fruit en gezonde gerechten. Hierdoor krijg je spontaan zin om de keuken in te duiken voor een gezonde maaltijd. Een leuk extraatje is dat tussen de teksten door grappige quotes staan verwerkt zoals dit oude Britse spreekwoord: ‘Graaf met je mes en vork niet je eigen graf’.

De inhoud zelf is even leuk als de uitstraling. Er zijn tien hoofdstukken die te maken hebben met een gezonde levensstijl. Bijvoorbeeld: ‘maak vet je vriend en suiker je vijand’ en ‘waarom gezond eten je gelukkig maakt’, maar ook simpelere dingen zoals hoe je het beste je keukenkastje in kan richten. Amelia vertelt haar eigen ervaringen, geeft tips en haar argumenten worden onderbouwd met onderzoeken en meningen van anderen. De verhalen die ze schrijft zijn ook erg persoonlijk wat het leuk maakt om te lezen. Het is lekker vlot met een beetje humor. Ik denk dat in ‘Eten. Liefhebben. Stralen’ bijna al je vragen worden beantwoord. Het fijnste aan dit boek is dat er eigenlijk meer de focus wordt gelegd op gezond én gelukkig zijn in plaats van gezond zijn én afvallen. Natuurlijk draait het ook een beetje om afvallen, maar dit is niet het belangrijkste doel van het boek. Dit inspireert veel meer dan één of ander suf dieet.

Ik geef ‘Eten. Liefhebben. Stralen’ vijf hartjes. Naast dat de vormgeving echt een pareltje is, is het ook prettig en inspirerend om te lezen. Amelia Freer vertelt over haar persoonlijke ervaringen en onderbouwd haar meningen goed. Als je graag gezonder wil leven is dit boek een aanrader.

Eten. Liefhebben. Stralen

Amelia Freer

8 december 2015

ISBN 9789400506572
    Uitgever A.W. Bruna
    272 pagina's
  • Ondertitel:

jouw stappenplan naar een gezond en slank leven vol energie

A.W. Bruna

Kookboeken

1  2  3  4  5

Voedingsdeskundige Amelia Freer heeft al meer dan zeven jaar ervaring met het helpen en begeleiden van mensen die hun levensstijl willen veranderen. Tot haar clientèle behoren onder meer sterren als Boy George en Sam Smith. In dit rijk geïllustreerde boek vind je tien makkelijk te volgen stappen naar een toekomst waarin je je jonger en energieker voelt. Amelia helpt je gezonde keuzes te maken bij het boodschappen doen, je keuken te detoxen en af te kicken van ongezonde gewoontes en slecht voedsel die je uitgeput en futloos doen voelen. Het boek bevat recepten voor lekkere maaltijden die snel en makkelijk te bereiden zijn, en waarbij je niet hoeft in te leveren op smaak. Gezond eten is nog nooit zo makkelijk geweest, en het resultaat is onvoorstelbaar.