Recensie: Onze Koreaanse keuken RECENSIE

Onze Koreaanse keuken’ is een kookboek van Jordan Bourke en Reijna Pyo. In dit boek vindt je meer dan 100 authentieke Koreaanse gerechten. Er staan gerechten in om Koreaanse bouillon te maken, rijst en hartige pap, soepen en stoofschotels, groenten en bijgerechten, pannenkoeken, hapjes, tofu, noedels, vis, vlees en nagerechten. Er komen ontzettend veel gerechten in ‘Onze Koreaanse keuken’ aan bod.

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen; dit kookboek maakte mij zo niet blij. Het begon eigenlijk al bij de kaft. De kaft is wit en heeft een afdruk van een paar blauwe Koreaanse letters. Niet erg aantrekkelijk. Daarnaast hadden niet alle gerechten een foto. De uitleg die bij de gerechten stond was gelukkig wel duidelijk. Toen ik door het boek heen begon te bladeren werd ik ook niet heel erg enthousiast. De gerechten vond ik er niet erg smakelijk uitzien. Pikante inktvis en soepen met tofu en buikspek? Nee, dank je vriendelijk. Daarnaast moesten er heel veel ingrediënten in de gerechten waar ik nog nooit van had gehoord en waarvan ik mezelf afvroeg of ze het überhaupt in de toko verkopen. Gelukkig is er wel een speciaal hoofdstuk over leveranciers van Koreaanse producten. Dat vond ik dan wel weer positief.

Ik maakte uit het kookboek een marinade en kippetjes. Ik kon helaas niet aan alle ingrediënten komen uit het boek, omdat ze lastig verkrijgbaar zijn. Voor de gerechten heb je veel verschillende ingrediënten nodig en het zijn geen makkelijke recepten die je binnen een halfuurtje klaarmaakt. Daar moet je rekening mee houden bij het kopen van dit boek.

Misschien dat ‘Onze Koreaanse keuken’ een goed boek is voor mensen die zeker weten dat ze van de Koreaanse keuken houden. Ik ben gek op Aziatisch eten en ging er automatisch vanuit dat ik Koreaans eten ook wel lekker zou vinden. Helaas was dit niet het geval. Ik geef ‘Onze Koreaanse Keuken’ twee hartjes, omdat ik zowel het boek als de gerechten niet aantrekkelijk vond. Gelukkig waren er wel wat positieve dingen zoals de lijst met leveranciers en de duidelijke en heldere uitleg.

Onze Koreaanse keuken

1  2  3  4  5

Geen beschrijving