Recensie: Terug naar huis RECENSIE

Shelby's man is overleden. Ze weet niet meer wat ze moet doen. Ze is ontzettend verdrietig, maar na zijn dood ontdekt ze dat haar man verschillende leugens voor haar had. Shelby moet meerdere schulden betalen en het bewijs van zijn vreemdgaan stapelt zich op.

Shelby besluit met haar dochter Callie naar Tennessee te gaan, waar haar familie woont. Ze wordt hartelijk ontvangen, en het geeft haar kracht. Ook geeft het haar hoop, want ze ontmoet een hele leuke man. Hij werkt als timmerman en hij heet Griffin Lot, een man die nooit tegen haar liegt. Helaas merkt Shelby dat ze toch nog in gevaar is. Er vindt een gewelddadige misdaad plaats, wat verband houdt met Richard's louche praktijken. Shelby moet het gevecht aangaan met haar verleden of alles verliezen.

Nora Roberts neemt me mee in het leven van Shelby. Shelby is een ontzettend sterk karakter, en het was leuk om het karakter te volgen. Daarnaast vond ik de overige personages ook erg leuk. Het enthousiasme van Callie maakte me vrolijk, en ik viel als een blok voor Griff. Daarnaast wekte het verhaal frustraties bij me op, omdat Shelby's man heel veel heeft verborgen. Je ontdekt het samen met Shelby en dat zorgde voor een connectie.

Het verhaal van Terug naar huis vond ik erg boeiend om te lezen. Het heeft meerdere kanten. Het gaat over het familieleven, bedrog, naar een ander land gaan, en daar weer opnieuw verliefd worden. Het verhaal wordt steeds spannender, vooral als het gewelddadige incident zich afspeelt. Het verhaal bloeit dan weer op, en ik wou graag weten hoe het verhaal zou eindigen. Helaas valt het einde een beetje tegen. Het is erg voorspelbaar, en dat vind ik jammer.

Terug naar huis is een aanrader als je houdt van familie- en liefdesverhalen. Ook bevat het de nodige spanning. Vooral voor de wat oudere doelgroep is het een vermakelijk boek om te lezen. Het enige nadeel vond ik dat het verhaal best voorspelbaar was, en daardoor krijgt het boek drie hartjes. Op de schrijfstijl van Nora Roberts is overigens niks aan te merken. Het leest erg makkelijk en ik heb het boek in een korte tijd uitgelezen.

Terug naar huis

1  2  3  4  5

Als haar man Richard verongelukt, zit Shelby in zak en as. Maar zijn dood legt ook een web van leugens bloot. Shelby erft grote schulden en het bewijs dat Richard aan de lopende band vreemdging stapelt zich op. Shelby laat zich er niet onder krijgen. Met haar prachtige dochter Callie keert ze terug naar Tennessee, waar ze liefdevol wordt opgenomen door de familie die ze dacht kwijt te zijn. Thuiskomen geeft haar kracht en vrijheid. En nieuwe hoop, in de vorm van timmerman Griffin Lot, een man die nooit tegen haar liegt. Maar niet iedereen is even blij Shelby weer terug te zien. Wanneer een gewelddadige misdaad verband blijkt te houden met Richards louche praktijken, wordt duidelijk dat zij en Callie nog steeds in gevaar zijn. Shelby moet het gevecht aangaan met het verleden, of alles verliezen.