Recensie: Let it snow RECENSIE

Let it snow’ zijn drie korte verhalen van drie succesvolle auteurs.  John Green is bekend van Een weerfout in onze sterren en Paper town, Lauren Myracle van Stout, stouter, stoutst en Blind date en Maureen Johnson van 13 enveloppen & 1 rugzak en Kamer 16. Het eerste verhaal gaat over Jubilee die met kerst naar haar oma wordt gestuurd, omdat haar ouders in de gevangenis zitten na een kleine rel over de huisjes van het Flobie-kerstdorp. Dit was niet de planning, want ze zou dit jaar kerst vieren bij haar Zweedse vriendje Noah. Tot overmaat van ramp zit ze vast in de bus als ze onderweg is naar haar oma. Ze besluit om naar het wafelhuis te gaan een eindje verderop tot ze Stuart ontmoet. Een jongen die haar mateloos irriteert, maar waardoor ze ook heel anders begint te kijken naar haar vriendje Noah. Het tweede verhaal gaat over Tobin en zijn twee vrienden JP en Duke. Als Tobin hoort dat in het wafelhuis een groep sexy cheerleaders is gestrand moet hij daarheen, want hij is er van overtuigd dat hij daar zijn toekomstige vriendin ontmoet. Wat Tobin niet door heeft is dat zijn droommeisje al die tijd aan zijn zijde is. Het derde verhaal gaat over Addie. Haar relatie met Tobin is over, omdat ze is vreemdgegaan. Ze doet er alles aan om het goed te maken en stelt voor om bij Starbucks af te spreken als hij haar terug wil. Tobin komt niet opdagen en Addie is ontroostbaar. Maar wat ze niet weet is dat Tobin vast zit in een bus door een sneeuwstorm.

Een geslaagd winterboek waar je vrolijk van wordt. Dat kan ook niet anders als je drie top-auteurs laat samenwerken. Ik vond alle verhalen leuk om te lezen en ik werd ook helemaal blij van. Het is lekker vlot geschreven en leest snel weg. Het verhaal bevat niet veel spannende momenten, maar is lekker luchtig en romantisch. Wat ik echt het meest leuke vond van dit boek is dat de verhalen heel mooi in elkaar overlopen. Je komt steeds dezelfde personages tegen, omdat ze allemaal met elkaar verbonden zijn. Ik vind het knap dat drie verschillende auteurs zo op elkaar af hebben kunnen stemmen.

Ik geef ‘Let it snow’ vier hartjes. Ik vond het boek heel erg leuk en is het zeker een must have voor de zomer. Twee kleine minpuntjes vind ik dat de achterflap niet goed overeenkomt met het verhaal en ik de originele kaft mooier vind dan de huidige cover. Verder vind ik ‘Let it snow’ het ideale boek voor een romantische decemberavond met een dekentje en kop warme chocolademelk on the side.

Let It Snow

John Green

18 mei 2011

ISBN 9789026129650
    Uitgever De Fontein
    400 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Let it snow

De Fontein

Young Adult

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Jubilee's vriendje heeft het net uitgemaakt en tot overmaat van ramp loopt de trein waarin ze zit vast in de sneeuw. Maar een gestrande trein vol jongeren in de buurt van een wafelhuis biedt ook nieuwe kansen.
    Het is kerstavond en een sneeuwstorm teistert het land. Wanneer Tobin hoort dat er een trein vol cheerleaders is gestrand, trommelt hij zijn drie beste vrienden op voor een avondje stappen. Maar de ware liefde is dichterbij dan hij denkt.
    Addie voelt zich ellendig en het is haar eigen schuld. Ze is vreemdgegaan, en haar poging om het goed te maken met Jeb lijkt op niets uit te lopen. Wat ze niet weet is dat hij vastzit in dezelfde trein als Jubilee.