Recensie: Harde lust RECENSIE

In Harde lust staan Blake en Erica samen weer sterk en zijn zelfs klaar voor een volgende stap. Maar Blake vraagt het uiterste van Erica’s vertrouwen en Erica komt zo achter een heel andere kant van Blake. Bovendien zijn Blake’s vijanden nog lang niet klaar met hun pogingen Erica’s bedrijf te ruïneren. Zal Erica zich hier doorheen weten te slaan?

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik heb een behoorlijke haat-liefde verhouding met dit boek. Zo blijf ik moeite houden met de bedtaferelen van Blake en Erica. Harde lust is het derde deel uit Meredith Wilds Hacker-serie en dat eisende en dwingende van Blake trekt me nog altijd totaal niet. Sterker nog, het zorgt ervoor dat ik van tijd tot tijd behoorlijk geïrriteerd raak.

In het begin van het boek ontstaan er al snel breuken in de relatie van Blake en Erica als Blake achter een aantal gebeurtenissen uit het tweede boek komt. De manier waarop hiermee omgegaan wordt, vond ik echt niet oké. Ik vind Blake bijna op het enge af controlerend en op dat moment bovendien totaal onredelijk. Vreselijk. Misschien nog wel irritanter vond ik dat Erica steeds dacht dat het inderdaad wel haar fout zou zijn en dat ze het verdiende. Serieus, waarom? De onafhankelijke, sterke vrouw die ik tijdens het eerste boek, Harde liefde, leerde kennen was ver te zoeken.

Toen ik me echter door dat enorm vreselijke deel heen geworsteld had, hoopte ik op verbetering. Ik blijf deze boeken namelijk lezen omdat ik de verhaallijn, in elk geval die in Harde liefde en Harde leugen, wél interessant vond. Gelukkig kreeg ik op het einde dan ook weer iets van de verhaallijn terug. Er zat vooruitgang in Erica’s bedrijf en privé liet Meredith Wild ook weer behoorlijk wat voorvallen. Dit zorgde voor spannende momenten en een behoorlijke cliffhanger op het einde die me nieuwsgierig maakte.

Kortom, waar ik dit boek aan het begin het liefst tegen de muur wilde smijten van frustratie, zorgt het einde er gek genoeg voor dat ik toch wel wil weten hoe het verhaal nou verder gaat. Ik weet niet goed wat het is. Ik vind dit deel duidelijk het minste deel tot nu toe, maar toch blijft de verhaallijn me ergens wel boeien. Ik hoop in elk geval dat het vierde deel me beter zal bevallen!

Hacker-serie 3 - Harde lust

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Hacker Blake Landon heeft in Erica Hathaway zijn perfecte match gevonden. Hoewel zijn bezitterige aard en haar drang naar vrijheid soms botsen, wil Blake haar nooit meer uit zijn leven. Erica heeft op haar beurt alle vertrouwen in Blake en is vastbesloten samen alle moeilijkheden te overwinnen. Maar als Blake daarin te ver dreigt te gaan, wordt Erica geconfronteerd met een duistere kant van haar geliefde. Tot overmaat van ramp blijken ook Blakes concurrenten een smerig spelletje met haar te spelen: ze willen haar bedrijf te gronde richten. Kan hun relatie de moeilijkheden doorstaan en kunnen Erica en Blake de concurrentie te slim af zijn? Harde lust is het derde deel uit de succesvolle Hacker-serie