Recensie: Ontvoerd RECENSIE

Ter voorbereiding op een marathon, rent Emory 30 kilometer in de bergen. Na een aantal kilometers, waarin Emory de kou trotseert, wordt ze van achter aangevallen en raakt bewusteloos. Het volgende moment ontwaakt Emory met een hersenschudding in een boshut bij een man die beweert haar gered te hebben. Ze weet niet wat ze van de man moet denken. Hij zorgt voor haar, maar wil zijn naam niet vertellen en ze mag geen contact opnemen met de buitenwereld. Ook wil hij haar niet naar een ziekenhuis of haar huis brengen. De situatie verwart haar: wie heeft haar neergeslagen en waarom laat de geheimzinnige man zo weinig los, is hij wel te vertrouwen?

De onderhuidse spanning is continu voelbaar in Ontvoerd. Als lezer twijfel je net als Emory aan de man in de boshut: is hij te vertrouwen of niet en heeft hij haar aangevallen of heeft iemand anders dit gedaan? Spanning en twijfel zijn belangrijke factoren in dit boek. Om de spanning in het boek te houden eindigen hoofdstukken vaak in cliffhangers, die later in het boek weer opgepakt worden, zodat de spanning en twijfel in het boek continu aanwezig blijven en het moeilijk is dit boek aan de kant te leggen.

Emory is een interessant personage. Ze is een sportieve dokter die zich inzet voor goede doelen en ze leidt een gedisciplineerd leven. Totdat ze de man van de boshut leert kennen, die extreem mannelijk is en een rauw randje heeft. Deze man weet Emory te verleiden tot dingen die ze normaal gezien nooit zou doen.

Naast Emory en de mysterieuze man, is er in het boek eveneens aandacht voor de zoektocht van haar man en de politie in verband met haar verdwijning. De verschillende verhaallijnen zitten goed in elkaar en komen bij elkaar in een onvoorspelbaar plot. Ontvoerd is geschreven vanuit verschillende perspectieven en is vloeiend geschreven, waardoor het boek lekker vlot wegleest.

Behalve spanning zit er ook een sexy randje aan dit verhaal. Verschillende sexy scenes komen voorbij en ook de aantrekkelijke mannelijke hoofdpersoon spreekt tot de verbeelding. Sandra Brown weet spanning, verraad en romantiek in Ontvoerd perfect te combineren tot een meeslepende romantische thriller.

Sandra Brown is een Amerikaanse schrijfster en sinds de jaren tachtig schrijft ze boeken die het best te omschrijven zijn als romantische spanning. Inmiddels zijn ruim 60 boeken van haar New York Times-bestsellers en is ze in 2008 uitgeroepen tot Thriller Master. Een schrijfster met een goede staat van dienst, die ook met Ontvoerd de verwachtingen weer weet waar te maken.

Ontvoerd

1  2  3  4  5

Marathonloper Emory Charbonneau verdwijnt tijdens een training in de bergen van North Carolina. Als haar man Jeff, boos na de zoveelste ruzie, veel te laat alarm slaat, is het spoor koud. Letterlijk: mist en zware sneeuwval isoleren de wildernis en maken een zoektocht onmogelijk. Terwijl de politie Jeff als verdachte begint te zien, komt Emory met hoofdletsel bij in een blokhut. Haar redder beweert dat hij haar in de sneeuw heeft gevonden, maar weigert zijn naam te geven. Wie is deze mysterieuze vreemdeling? Waarom heeft hij haar hier gebracht? Is ze ontvoerd? Kan ze ontsnappen? Wil ze wel weg? Sandra Brown combineert nagelbijtende spanning en romantiek in een verhaal over vertrouwen, verraad en overleven.