Recensie: Glazen troon 2 - De donkere kroon RECENSIE

Celaena heeft het toernooi gewonnen en ze mag genieten van haar overwinning en een leuk loon en wat meer vrijheid. Maar dit houdt ook in dat ze moet gaan moorden voor de koning als zijn kampioen…

In dit tweede boek raakt Celaena meer verwikkeld in de politieke intriges van het hof en de plannen van de koning. Ook komen we meer te weten over Dorian en Chaol en natuurlijk de liefdesdriehoek tussen hun. Ook doet een nieuw karakter haar intrede namelijk Nehemia. Een buitenlandse prinses met vermoedelijk banden met de rebellen. Zodoende leren we meer over de rebellen en waar het rijk zich nu bevind in de oorlog. Nehemia is een zeer interessant personage doordat ze zo mysterieus blijft en de vriendschap die tussen haar een Celaena opbloeit is mooi en zorgt voor een positieve verandering bij Celaena.

Na het lezen van “De Glazen troon” kon ik niet wachten om gelijk te beginnen in het tweede deel. En ook door dit boek ben ik in een treinvaart gegaan. Maar er gebeurt helaas veel minder in dit boek dan in het eerste deel. Het was af en toe zelfs een beetje saai waardoor ik af en toe ging snel lezen (je kent dat wel, heel snel door de pagina heen scannen). Het blijft allemaal goed geschreven maar er gebeurt gewoon weg niet genoeg in het verhaal. Naar het einde toe word het verhaal zeker weer interessanter en ben je weer helemaal ‘hooked’.

In dit deel wordt ook haar relatie met Chaol verder uitgewerkt maar ik blijf erbij dat ik niet voel dat dit een goede relatie is. Het leest meer weg als “je wilt wat je niet kan hebben” en “de spanning maakt het aantrekkelijk” maar het klinkt niet als de grote liefde die haar beter gaat maken. En het ziet er niet naar uit dat Chaol haar volledig accepteert als de persoon die ze is. Maar wij als lezer hebben ook nog niet Celaena volledig leren kennen en er is nog veel meer te ontdekken.

Wat je echt verslaafd maakt aan dit verhaal is hoe geweldig Sarah J. Maas steeds het verdere verhaal onthult. De plot twist en de verdieping in het verhaal zuigt je steeds verder het boek in en maakt dit boek een boek dat je niet makkelijk kan weg leggen.

Dit deel gaat echt verder in op de situatie in het land en op de ontwikkeling van Celaena wat mij ontzettend nieuwsgierig maakt naar deel 3.

Glazen troon 2 - De donkere kroon

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Het spannende en romantische vervolg op De glazen troon. In De donkere kroon raakt Celaena verstrikt in een onontwarbare kluwen van liefde, macht en trouw. Celaena Sardothien mag dan de kampioen van de koning zijn geworden, haar trouw aan de kroon is nihil. Ze balanceert op een levensgevaarlijk koord dat bij één verkeerde beweging kan breken. Dan blijken er nog meer duistere krachten aan het werk dan Celaena al vermoedde en komt alles wat ze liefheeft in gevaar. Ze zal keuzes moeten maken: wie kan ze vertrouwen en wie is het waard om voor te vechten?